PERCEPTION


—————————————————————————————————————

                             Ο μη έχων στο κουτουκάκι και ο έχων στο bar

 

ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΣΤΟ ΦΟΙΤΗΤΑΡΙΟ ΑΝΑΜΕΣΑ

ΣΤΑ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΥΚΑΡΑΔΕΣ

To Perception κύριε. Ελληνιστί: Η αντίληψη. Η λάθος αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας  για την εκπαίδευση και ειδικά της τριτοβάθμιας. Η αντίληψη του να είναι δωρεάν .Ρωτάω ευθέως. Γιατί να είναι τζάμπα; Είναι τίποτα δωρεάν στη ζωή για να είναι και η τριτοβάθμια εκπαίδευση; Όχι βέβαια!

Τελειώνουμε το λύκειο και πάμε για εισαγωγικές εξετάσεις στα ανώτατα ιδρύματα. Ας πούμε ότι πετυχαίνουν οι καλύτεροι. Ωραία μέχρι εδώ. Είναι όλοι άποροι και φτωχοί; Ή στους επιτυχόντες υπάρχει κάποια οικονομική διαστρωμάτωση; Mάλλον το δεύτερο πλέον πρέπει να ισχύει Αυτοί λοιπόν που έχουν οικονομική άνεση ας πληρώσουν τα δίδακτρά τους και τα συγγράμματα τους, Υπάρχει κάποιο πρόβλημα; Δε νομίζω.

Έχουμε όμως και κάποιους ικανούς, πραγματικά άξιους αυριανούς επιστήμονες που εισήχθησαν αλλά δεν έχουν χρήματα. Πώς αποδεικνύεται ο εύπορος και ο άπορος; Πρόχειρα λέω με γνήσια οικονομικά οικογενειακά κριτήρια. Το εκκαθαριστικό της εφορίας, τα περιουσιακά στοιχεία, τα εξαρτώμενα μέλη, την περιοχή κατοικίας. Ή ένα πλαφόν ρε παιδί μου απλό! Ετήσιο εισόδημα ας πούμε 30000 ευρώ.

Γι’ αυτούς  μάλιστα. Δωρεάν παιδεία. Κανείς δεν πρέπει να αποκλεισθεί. Χρειάζονται όλοι. Και μάλιστα παιδεία χωρίς καμιά επιβάρυνση του κράτους. Τα χρήματα των εύπορων στην ουσία θα καλύπτουν τα έξοδα της εκπαίδευσης των μη εχόντων.

Στην τέλεια μορφή του ένα τέτοιο σύστημα στην ουσία σημαίνει και την χρηματοδότηση του ανώτατου ιδρύματος από τους έχοντες . Για τα βασικά μαθήματα και για την ερευνητική του εργασία. Επίσης και θέσπιση υποτροφιών για τους άριστους βαθμολογικά. Τόσο δύσκολο είναι το ιδιωτικό σύστημα να εφαρμοσθεί στα δημόσια πανεπιστήμια; Ή δεν εφαρμόζεται, γιατί κάτι άλλο παίζεται;

Ταυτόχρονα με το σύστημα αυτό αναπτύσσεται και μία συναδελφικότητα και αλληλεγγύη των φοιτητών μεταξύ τους. Δεν είναι πια οι Δαπίτες τα πλουσιόπαιδα και όλοι οι άλλοι οι φουκαράδες. Είναι ο συμφοιτητής μου που πληρώνει για να σπουδάσω. Τον σέβομαι και δεν τον εχθρεύομαι, τουλάχιστον μέχρι να γίνει η αποφοίτηση. Κατ’  αυτόν τον τρόπο πετυχαίνεις και γνήσιο συναδερφικό αυριανό συνδικαλιστικό σύλλογο.

Βέβαια το πανεπιστήμιο έχει και ελεύθερες  ώρες. Εκεί πράγματι ο έχων θα πάει στο bar, στο καλύτερο εστιατόριο ή στο ωραίο του σπίτι. Ο μη έχων υποχρεωτικά θα πάει στη φοιτητική εστία ή σε ένα κουτουκάκι. Κι άλλος θα αναγκασθεί να πάει να δουλέψει για να βγάλει κάποιο χαρτζιλικάκι. Που είναι το κακό; Σκεφτείτε πόσο καλός επιστήμονας και σφυρηλατημένος αυριανός  επαγγελματίας θα βγει αν βγάζει κάποιο εισόδημα από τα 18 του. Εδώ είναι το πρόβλημα του φοιτητικού κινήματος; Δηλαδή το τι γίνεται στις ελεύθερες ώρες; Και δεν κατάλαβα. Το ίδιο δε  θα γινόταν ακόμα και αν η παιδεία ήταν δωρεάν;

Στο μαύρο χρήμα μακράν πρώτος είναι ο δημόσιος τομέας

Γι’ αυτό το perception, τι έχουμε να πούμε; Είναι δίκαιο ή είναι άδικο; Είναι υπέρ της ισότητας και κύρια υπέρ της αξιοκρατίας; Nαι ή όχι; Έχουν όλοι τις ίδιες και ίσες ευκαιρίες; Στη μόρφωση αναφέρομαι και όχι στην ταβέρνα βέβαια. Γιατί δεν εφαρμόζεται; Μήπως γιατί η αξιοκρατία δεν μας ενδιαφέρει σαν λαός; Mήπως γιατί  τα ιδρύματα πρέπει να λαμογιάρουν  με όλα  τα κόμματα ; Μήπως γιατί πρέπει πάντα να υπάρχει μια μόνιμα ανοιχτή εστία απορρόφησης της προσοχής της κοινωνικής γνώμης; Ή απλά είμαστε ανίκανοι;

Με όλα τα κόμματα λαμογιάρουν

Σίγουρα παίζει η ανικανότητα των πολιτικών και η αντίστοιχη των διορισμένων κομματικών καθηγητών. Σιγουρότατα επίσης παίζει ρόλο και η τεμπελιά η ελληνική που θέλει τα πάντα χωρίς καθόλου κόπο. Αυτά πρέπει να εξαφανιστούν αν ακόμα θέλουμε κρατικά πανεπιστήμια. Αλλιώς τα ιδιωτικά που θα ιδρυθούν και που θα δουλεύουν με το σύστημα που ανέφερα, θα κατακτήσουν τα ηνία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως εξάλλου όλα τα πρωτεία παγκόσμια κρατά ο ιδιωτικός τομέας .Και όχι ο δημόσιος, που πρωτεύει μακράν, μόνο στη διαχείριση του μαύρου χρήματος.

 

 

Κατηγορία άρθρου Άρθρο. Βάλτε Bookmark το μόνιμο σύνδεσμο.

7 Responses to PERCEPTION

  1. The Snitch says:

    ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤHΜΙΑ

    1. Τα Δημόσια ξένα Πανεπιστήμια είναι αυτόνομα και αυτοδιοίκητα πράγμα που σημαίνει ότι παίρνουν όλες τις αποφάσεις που τους αφορούν. Εχουν δε ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ οικονομικο ελεγχο ως οργανισμοι. Τα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια ΑΝΟΙΚΟΥΝ στο Κράτος και δεν μπορούν να πάρουν καμία απόφαση μόνα τους. Για όλα απαιτείται η έγκριση του μεγαλου πατερουλη: Υπουργού Παιδείας. Αμα δε ο πατερουλης ειναι ο Γαβρογλου και αλλα σταλινικα απολειφαδια τοτε βαζουμε 1 ωρα μετα το κουδουνι στα σχολεια για να κοιμηθουν τα παιδια! Αφου θα εχουν πιει και ενα ποτακι παραπανω, και οι 2 δηλωσεις (υπνου και αλκοολ δηλαδη τεμπελιας) ειναι απο υπουργους του ΤΣΥΡΙΖΑ και ποιος υπολογιζει τους εργαζωμενους γονεις που πρεπει να αφησουν τα παιδια στο σχολειο και μετα να κανουν το Σουμαχερ να διακτινιστουν στις δουλειες τους?

    2. Τα Δημόσια ξένα Πανεπιστήμια επιλέγουν αυτά τους φοιτητές που θα εκπαιδεύσουν και στον αριθμό που μπορούν, έτσι ώστε να διαφυλαχτεί η ποιότητα και το όνομα του Πανεπιστημίου. Αλλα στανταρ εχουν τα Ivy League (π.χ Oxford-Cambridge-Kings-Durham-Imperial) και αλλα standard κατωτερα ιδρυματα. Οταν κανεις αιτηση στο Χ ιδρυμα σου λεει, θελω π.χ 3 Α-Levels, 2 A+ και ενα Α σκετο κ.ο.κ. Οσο πιο καλο ειναι τοσο και πιο δυσκολα τα προαπαιτουμενα για να γινεις δεκτος. Τα δε Α-LEVEL (η τα αναλογα IΒ) ειναι προιοντα που ο υποψηφιος αποκτα με ΔΙΕΤΗ κοπο και εργασια, οχι προιον μιας ‘εξετασης’ που μπορει να εισαι τυχερος-ατυχος και να γραψεις η οχι σε ενα θεμα. Για να μη παμε σε κατι απιθανα που κρινωνται κατα το δοκουν οπως η εκθεση με κατι αρλουμπες που βαζουν ως ‘θεματα’ διαφοροι αριστεροι θολοκουλτουριαρηδες. Η εκθεση ειναι ο τροπος γραφης, συνταξης και αναπτυξης ιδεων οχι καταχωρηση μανιφεστων.

    Τα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια, δεν μπορούν να επιλέξουν μόνα τους ούτε ποιόν θα πάρουν ούτε πόσους θα πάρουν. Για όλα αποφασίζει ο Υπουργός Παιδείας, ο οποίος ορίζει πόσους φοιτητές θα πάρουν αυτά και ποιους, μέσω των πανελληνίων εξετάσεων. Έτσι πολλοί φοιτητές άλλη επιστήμη θέλανε να σπουδάσουνε και σε άλλη βρίσκονται. Πολλές φορές οι Πρυτάνεις παραπονούνται για τον υπερβολικό αριθμό των εισαγομένων αλλά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα.

    3. Στα Δημόσια ξένα Πανεπιστήμια οι φοιτητές πληρώνουν δίδακτρα και έτσι τα Πανεπιστήμια μπορούν να είναι αυτόνομα και να έχουν τον δικό τους προϋπολογισμό και να χρηματοδοτούν όλες τις δραστηριότητες τους. £9250 λιρες/ετος ειναι το Undergraduate και παραπανω το Postgraduate (master’s-PHD) αναλογα το τιτλο και το ιδρυμα που φοιτα καποιος.
    Τα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια, είναι ‘δωρεάν’ (αφού κάποιος έχει πληρώσει τα μαλλιοκέφαλα του στην παραπαιδεία για να μπει μέσα) και περιμένουν από το κράτος να τους δώσει τις αναγκαίες πιστώσεις για να λειτουργήσουν που πάντα αυτές είναι μειωμένες. Τωρα το τι θεωρειται ‘δωρεαν’ για το Ελληνικο κρατος (Παιδεια-Υγεια-Δημοσιο γενικα) και πια η σχεση κοστους-παρεχομενων υπηρεσιων ειναι μια μεγαλη και αμαρτωλη κουβεντα.

    4. Στα δημόσια ξένα Πανεπιστήμια, οι υπάλληλοι είναι υπάλληλοι του Πανεπιστημίου, δηλαδή ιδιωτικού δικαίου και εάν αυτοί δεν κάνουν καλά την δουλειά τους απολύονται. Οπως ολος ο κοσμος και η λογικη επιβαλλει.
    Στα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια οι υπάλληλοι του Πανεπιστημίου είναι κρατικοί υπάλληλοι και διορίζονται και πληρώνονται από το κράτος. Όποιος δε δεν κάνει καλά την δουλειά του δεν μπορεί να τον ακουμπήσει κανένας.

    5. Στα δημόσια ξένα Πανεπιστήμια η φοίτηση είναι αυστηρά 3 ή 4 χρόνια ανάλογα την επιστήμη. Ούτε ημέρα παραπάνω. Όποιος δεν μπορεί να είναι συνεπείς στις εξετάσεις και στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του Πανεπιστημίου απλά χάνει το έτος και διακόπτεται η φοίτηση του.
    Στα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια, μπορεί κάποιος να φοιτήσει όσο χρόνο θέλει να δίνει όσα μαθήματα θέλει και όταν θέλει! Ο θεσμός του αιωνίου φοιτητή- τον οποιον και επανεφερε η πρωτη φορα φασιστερα μιας και ειχε καταργηθει- είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Οπότε δεν μπορούμε να μιλάμε για ποιότητα σπουδών οταν μια σχολη εχει απο τους 100 φοιτητες τους οι 50 να ειναι ρεμπεσκεδες-κομματοσκυλα που κοβουν τις θεσεις στους 50 που απλα αναμενουν ποτε θα τελειωσουν οι φραπεδιαρηδες-πρωθυπουργοι να αποφοιτησουν. 20 χρονια εκανε ο ΒΛΑΚΑΣ να παρει πτυχιο.. Οταν ειχα πει σε καθηγητη μου οτι στην Ελλαδα μπορεις να εισαι στο τριτο ετος και να χρωστας μαθημα απο το πρωτο με κοιταγε σαν εξωγηινο: Καλα πως γινεται π.χ μαθηματικα να παρακολουθεις μαθημα μεγαλυτερου ετους (αρα και βαθμου δυσκολιας) αμα δεν εχεις περασει ακομη τα προηγουμενα (αρα και πιο ευκολα)? Ο ανθρωπος νομιζε οτι του κανω πλακα, μου πηρε καιρο να του εξηγησω τη λαμπροτητα των Ελληνων στο τομεα..

    6. Στα δημόσια ξένα Πανεπιστήμια υπάρχουν κανονισμοί λειτουργίας του Πανεπιστημίου τους οποίους είναι υποχρεωμένοι ΑΠΑΝΤΕΣ να τηρούν. Όποιος τους παραβιάζει ελέγχεται από την Πανεπιστημιακή αστυνομία ή τους αρμοδίους υπαλλήλους και σε συνεχόμενη παραβατική συμπεριφορά του αποβάλλεται από το Πανεπιστήμιο. Συνεχομενη δεν ειναι να σε πιανουν 50 φορες και να σε αφηνουν, συνεχομενη στην Αγγλια ειναι πολλες φορες ακομη και το δευτερο παραπτωμα. Γι’ αυτό αυτά είναι πεντακάθαρα, με άψογες κτιριακές εγκαταστάσεις, και με έναν γενικό σεβασμό προς ότι συναποτελεί το Πανεπιστήμιο. Στα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια, υπάρχει το Πανεπιστημιακό άσυλο το οποίο επιτρέπει στον οποιοδήποτε να κάνει οτιδήποτε χωρίς κανέναν έλεγχο και τιμωρία και απαγορεύει στην αστυνομία και την πρόθεση να επέμβει. Αυτό είναι μια ακόμα παγκόσμια πρωτοτυπία που έχει καταντήσει τα πανεπιστήμια μας άντρα ανομίας και ευτελισμού όλων των κοινωνικών και πανεπιστημιακών αξιών. Τα ίδια τα Πανεπιστήμια δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γιατί είναι νόμος του κράτους. Γι’ αυτό αυτά είναι ‘’αχούρια’’ όλοι οι τοίχοι είναι ζωγραφισμένοι ή γεμάτοι αφίσες των κομμάτων της αριστεράς, σπασμένα θρανία κλπ., και κανείς δεν είναι υπεύθυνος για τίποτα. Κραταω επιτηδες το εμποριο ναρκωτικων τη πορνεια και αλλα ποινικα αδικηματα και αναφερω μονο τα light.

    7. Τα δημόσια ξένα Πανεπιστήμια μπορούν να συνεργάζονται με τις αγορές (επιχειρήσεις, βιομηχανίες κλπ) και η συνεργασία αυτή να τους αποφέρει πολλά κεφάλαια τα οποία επενδύουν στην έρευνα και στην ανάπτυξη και βελτιώνουν τις υποδομές τους και μειώνουν τα λειτουργικά τους κόστη. Στη δικια μου περιπτωση για παραδειγμα, εκανα 2 πτυχιακες η μια ανεμογεννητριες (wind turbines) και η αλλη αεροδυναμικη αυτοκινητων. Στη δευτερη λοιπον ερχεται ο πρυτανης της σχολης του Engineering που τον ειχα και επιβλεπων στη εργασια μου και μου λεει: Θες να παρεις ως θεμα αεροδυναμικη αυτοκινητων? Εχουμε μια συνεργασια με την Nissan, θα πρεπει να πηγαινεις καθε Παρασκευη εκει (στο εργοστασιο) για την ερευνα σου, θα βλεπουν και αυτοι τη προοδο σου αναλογα και μας δινουν £500 λιρες την εβδομαδα γι αυτο. Η προταση μας ειναι να σου καλυπτουμε τα τυχον εξοδα μετακινησης απο και προς με το τραινο και να παιρνεις και £100 την εβδομαδα εσυ. Οπως και εγινε. Το ιδρυμα πηρε στη χρονια £3500 και εγω £1000 επειδη απλα εκανα την εργασια μου! Στο τελος δε της χρονιας μου προσφερθηκε και θεση στην εταιρεια την οποια και βλακωδως απερριψα με εξωπραγματικο για την εποχη ποσο. Για τη κουβεντα και μονο ας πουμε οτι η αναλογια Λιρες-Δραχμες τοτε σε μισθο ηταν γυρω στο 8:1. Aναλογα σημερα για τους νεους φοιτητες ειναι 6:1, δηλαδη για καθε 1,000 ευρω στην Ελλαδα στο Λονδινο δινουν μεσο ορο 6,000.

    Στα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια, απαγορεύεται η οποιαδήποτε συνεργασία με την αγορά για λόγους ιδεοληπτικούς, με αποτέλεσμα τα πανεπιστήμια μας να στερούνται επιπλέον πόρους, να μην αξιοποιούνται τα καλά μυαλά στο να δίνουν λύσεις στα προβλήματα των επιχειρήσεων, τα δε επιτεύγματα κυρίως στην τεχνολογία να μην μπορούν να πουλήσουν τις πατέντες τους και να περάσουν έτσι οι νέες αυτές τεχνολογίες στην κατανάλωση.

    8. Τα Δημόσια ξένα Πανεπιστήμια αξιολογούνται συνεχώς και ανάλογα με την εκάστοτε κατάταξη τους προσελκύουν (ή όχι) τους καλύτερους καθηγητές και τους καλύτερους φοιτητές.
    Τα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια ΔΕΝ αξιολογούνται και ούτε ενδιαφέρονται γι’ αυτό. Για το κράτος όλα τα Πανεπιστήμια είναι το ίδιο.

    9. Στα Δημόσια ξένα Πανεπιστήμια, οι φοιτητές δημιουργούν μόνοι, τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, κοινωνικές ομάδες ή όπως λέγονται ‘’societies’’ (για τον κινηματογράφο, την μουσική, τον αθλητισμό, τις εκδρομές κλπ) όπου αναπτύσσουν την ομαδικότητα, τις ικανότητες και την δημιουργικότητά τους. Πολλα απο αυτα τα societies δουλευουν ως προθαλαμοι για ευρεση εργασιας στο πραγματικο κοσμο. Στο Kings για παραδειγμα μιας και ειμαστε εκει, η Morgan Stanley χρηματοδοτει το αναλογο society και τα μελη του συμμετεχουν σε δραστηριοτητες οπως Open Days στις οποιες και το πιο πιθανο ειναι η προσφορα εγρασιας στους top φοιτητες. Γι αυτο αλλωστε και χρηματοδοτει η τραπεζα μια κοινοτητα απο ενα top πανεπιστημιο για να μπορει να προσλαβει την αφροκρεμα και οχι τους Τσιπρες που ειναι μηχανικοι και κανουν στροφη 360 μοιρων..

    Στα Ελληνικά κρατικά Πανεπιστήμια υπάρχουν μόνο οι κομματικές νεολαίες όπου προσπαθούν να στρατεύσουν τους νέους φοιτητές στα κομματικά γρανάζια κυρίως της αριστεράς και να συνδιοικήσουν τα Πανεπιστήμια με τα συνδικαλιστικά τους όργανα. Οι φοιτητικές εκλογές σε όλα τα Πανεπιστήμια είναι ένας θεσμός που αποτελεί μια ακόμα παγκόσμια πρωτοτυπία.

    Εγω 5 χρονια φοιτητης δε ψηφισα ποτε, δεν ειδα εκλογες ποτε, δεν ειδα καν μια λεξη γραμμενη οχι σε τοιχο αλλα σε θρανιο, δεν ειδα αφισες, δεν ειδα ποτε σπασμενα-σκισμενα-λερωμενα πουθενα. Δεν ειδα –κυριολεκτικα- καμμενη λαμπα.
    5 χρονια φοιτητης, ηξερα απο τη πρωτη μερα οτι το μαθημα ξεκινα στις 9. Αν πηγαινε 9 και 5 καλυτερα να μη προσπαθουσες να μπεις καν στην αιθουσα, μονο η ματια του καθηγητη εφτανε να ντραπεις. Ηξερα οτι αμα μπεις στο Lecture στο Lab καθεσαι ησυχος μεχρι τελους, δεν ενοχλεις, δε παιζεις, δε κολοβαρας. Αλλιως μη μπεις στο κοπο να ερθεις καν.
    5 χρονια φοιτητης ‘απεργια’ δεν ειδα, ποσο μαλλον σε περιοδο εξετασεων. Ειδα ομως οτι αν πηγαινες την εργασια 1 ωρα μετα το deadline ειχες fail, ειτε την εδινες ειτε οχι ηταν το ιδιο και το αυτο. Το Deadline υπαρχει για να μαθεις να οργανωνεις το χρονο σου και να σεβεσαι τη προσπαθεια των αλλων αναλογα. Οπως ειδα τον τυπο που μας εκανε Applied Physics να καθεται 3 ωρες!!!! στο γραφειο του (με το ρολοι) σαν ιδιαιτερο μαθημα για να μου εξηγει πραγματα που εχασα καποιες μερες που ειχα αρρωστησει.

    Απο την αλλη εγω και ολοι σα και μενα θεωρω, πηγαμε εκει να ξεστραβωθουμε. Οχι να βγαλουμε το κομπλεξ μας επειδη φυγαμε απο το σπιτι που τρωγαμε παντοφλα. Αυτη δεν ειναι και η διαφορα, η μηπως στα γηπεδα- μιας και ειναι αθλητικος ο χωρος- κανουμε τιποτε διαφορετικο? Εχει δει κανεις μολοτοφ-καπνογονα-μπουκες-ΜΑΤ-χημικα-ξυλο-μαχαιρωματα οτι εχει το ΟΑΚΑ ΚΑΘΕ ΣΑΙΖΟΝ, στο καθε Anfield, Emirates, Bridge?

    Αφου ετσι θελουν οι ‘μεγαλοι’ να μαθαινουν τους μικρους, ετσι γινεται. Ειναι τοσο απλο.

    Η Ελλαδα χρεωκοπησε το 1981. Οχι υλικα. Ηθικα. Αυτη ειναι και η πιο δυσκολη χρεωκοπια που ζουμε.

    Sent from my iPhone.

  2. bandog says:

    εγω πηρα την αποφαση να σπουδασω στα 21 μου. υπηρχε περιπτωση 3 χρονια μετα το σχολειο να μπω στη διαδικασια των πανελληνιων?
    οχι φυσικα!

    απο την αλλη ηθελα να ζησω στο εξωτερικο.
    το μεγαλο μου λαθος ηταν που δεν πηγα αγγλια και οταν το συνειδητοποιησα ηταν πολυ αργα.

    πηγα ιταλια που ειναι μεν μπροδελο σε σχεση με τον ευρωπαϊκο βορα αλλα καμια σχεση με τα τριτοκοσμικα βαλκανια και την τελευταια σοβιετια της ευρωπης!

    εκει λοιπον για να εισαχθεις κανεις αιτηση στη σχολη η οποια φυσικα εχει καποια στανταρ για να σε δεχτει που το βασικο ειναι το απολυτηριο λυκειου.

    η σχολη βγαζει 200 θεσεις για ιταλους + 50 για ξενους.

    αν οι αιτησεις ειναι λιγοτερες , περνανε αλοι. αν ειναι περισσοτερες δινουν εξετασεις.
    στη δικη μου σχολη δεν χρειαστηκε να δωσω εξετασεις πλην εξετασεων κουλτουρας που δινουν οι ξενοι!!!
    ηταν η πρωτη μου εμπειρια απο σοβαρη χωρα!

    σου λεν οι ανθρωποι «θα ερθεις αν ζησει εδω μαζι μας , πρεπει να δουμε οτι ξερεις δυο πραγματα για εμας , για τα ηθη , για τα εθιμα μας, για την δομη του κρατους μας , για τον θρησκευτικο ηγετη μας κλπ»

    επισης εκει υπαρχουν τα «πανεπιστημια των ξενων» δλδ σχολες που μαθαινουν -με το αζημιωτο- τη γλωσσα σε οσους ξενους θελουν να αποκτησουν γνωση της ή να ζησουν στη χωρα.
    το καλοκαιρι βγαζουν τμημα σε στυλ καμπ 1-2 μηνων και συμβαλλουν στην τοπικη οικονομια με τουρισμο διαρκειας . αρκετοι αγγλοσαξωνες, αμερικανοι και σκανδιναβοι συνδυαζουν καλοκαιρινες διακοπες με εκμαθηση γλωσσας και τοιπικης κουλτουρας.
    φανταστειτε κατι αναλογο εδω !

    αφου περασεις λοιπον τις οποιες εξετασεις πληρωνεις το πρωτο 6μηνο 300ευρω.
    το δευτερο 6μηνο πληρωνεις αναλογα με την φορολογικη σου δηλωση.
    υπαρχουν 5-6 κλιμακες αν θυμαμαι καλα.
    εκει πληρωνεις μαξιμουμ 600 ευρω , διαφορετικα ο,τι βγαλει ο οικονομικος ελεγχος του περιουσιολογιου σου.
    καποιοι παιρνουν και επιστροφη καθως και δικαιωμα δωρεαν σιτισης και διαμονης.

    ενεδικτικα εγω πληρωνα 300+600 ευρω και ειχα δικαιωμα για πληρες γευμα με 2 ευρω την ημερα + δικαιωμα κρεβατιου με 70 ευρω το μηνα.
    η κοπελα μου πληρωνε 300 ευρω το α 6μηνο , επαιρνε επιστροφη 120 το δευτερο και ειχε δωρεαν σιτιση-διαμονη.

    οι χωροι διδασκαλιας ηταν απο μεσαιωνικοι ανακαινισμενοι εως συγχρονοι.
    πουθενα δεν ειχε αφισσοκοληση περαν των προβλεπομενων χωρων και αυτο για θεματα που αφορουσαν τους φοιτητες οπως σεμιναρια,προσφορες κλπ

    στις φοιτητικες εκλογες δεν ψηφισα ποτε.
    καθε παραταξη εβγαζε ΜΟΝΟ ΜΙΑ αφισσα στη σχολη και δεν καταλαβαινες καν οτι γινονταν εκλογες.

    τα μαθηματα ηταν ανα 6μηνο και ολα προφορικα πλην καποιων που απαιτουσαν ασκησεις.
    οταν τελειωνες και σου εμεναν μαθηματα μπορουσες να δινεις ανα μηνα.
    δεν σε διαγραφουν γιατι θελουν να στα παιρνουν.
    φυσικα αν δεν πληρωσεις την εγγραφη σου ανα 6μηνο παυεις να εχεις δικαιωμα σε εξετασεις.

    η διαρκεια σπουδων ηταν 4 χρονια αλλα επεσα σε μεταβατικο σταδιο αλλαγη σε 3+2 οπου στα 3 χρονια επαιρνες διπλωμα και εκανες 2 χρονια τυπου μαστερ ωστε να αποκτησεις πτυχιο.

    πχ στη δικη μου σχολη σπουδαζες 3 χρονια γυμναστης και μετα ειχες επιλογη 2ετων σπουδων σε 3 κατευθυνσηεις. μαναζτερ αθλητικων εκδφηλωσεων-χωρων με εμφαση στη νομικη , προπονητικη ή φυσιοθεραπεια.

    νομιζω οτι το ιταλικο μοντελο ειναι ενα καλο συστημα μεταβασης για τα ελληνικα πανεπιστημια που δεν μπορουν να αποκοπουν με τη μια απο την κρατικη χρηματοδοτηση αφενος και αφετερου δεν μπορουν να εχουν πολυ υψηλα διδακτρα πριν η οικονομια παρει τα πανω της.

    το βεβαιο ειναι οτι πρεπει να καταργηθει αυτο το γελοιο χαπενιν των πανελληνιων που δηλωνεις 50 σχολες και περνας σε οποια σου κατσει το τζοκερ!

    εκει κοιτας ποσο σοβαρη ειναι μια χωρα , οταν κανει καποιον στρατιωτικο που ηθελε να γινει γεωπονος αλλα εγραψε 16 αντι για 17 …

  3. The Snitch says:

    @ Bandog

    Η Ιταλια εχει ενα συστημα λιγο περιεργο, παλαιωμενο θα ελεγα ειχα 1-2 φιλους που πηγαν εκει την ιδια εποχη με εμενα. Δε θα ελεγα οτι- συγκρινωμενο παντα με τους Αγγλους- ειναι στο ιδιο επιπεδο. Στο Engineering δηλαδη ειχα φιλο πολιτικο μηχανικο και οταν καναμε- οσο μπορει να γινει- συγκριση μιας και ειναι διαφορετικα πραγματα μετα το δευτερο ετος, η διαφορα δυναμικοτητας και απαιτησεων ηταν τεραστια. Δε λεω οτι δεν ειναι καλοι- δε το γνωριζω- απλα λεω οτι ηταν πιο ‘χαλαρα’ και λιγοτερο απαιτητικα τα πραγματα. Δεν ειχε π.χ το Αγγλικο εχασες μαθημα τον Ιουνιο, εχεις μια ευκαιρια το Σεπτεμβριο αλλιως χανεις τη χρονια. Αν δε χασεις τη χρονια δευτερη φορα σε πετανε εξω χωρις δευτερη κουβεντα.

    Η λογικη ειναι: οκ για καποιο λογο χ-ψ-ω εχασες τη χρονια. Επειδη εισαι ατυχος επειδη αρρωστησες επειδη εχασε η Liverpool παλι το πρωταθλημα. Εχεις αλλη μια ευκαιρια, αν ΔΕΝ, σημαινει οτι δε κανεις για αυτες τις σπουδες και απλα σε διωχνουν.

    Ο λογος ειναι οτι δε γινεται να δινεις 10 φορες το ιδιο μαθημα και να αποτυγχανεις- σημαινει οτι ειτε δε θες ειτε δε μπορεις/ δε τους ενδιαφερει- το αποτελεσμα ειναι να μην μπορεις να εισαι αξιος με τους υπολοιπους που τελειωσαν στην ωρα τους.

    Ο δευτερος λογος ειναι οτι απο ‘πισω’ περιμενει κοσμος που θελει να σπουδασει και τον καθυστερεις κρατωντας του τη θεση. Το πανεπιστημιο ΔΕΝ ειναι καφενες να αραζεις μεχρι να βαρεθεις η να βρισκεις δικαιολογια να εισαι επαγγελματιας τεμπελης.

    Ο τριτος λογος ειναι οτι τα ιδρυματα αξιολογουνται και αναλογα με την επιδοση τους ελκυουν καθηγητες και μαθητες. Οσο καλυτερος γινεσαι τοσο το ‘προπονητικο Team’ γινεται καλυτερο (καθηγητες), τοσο το ‘ροστερ’ βγαζει καλυτερους παικτες (μαθητες).

    Οταν λοιπον ανεβαινει το επιπεδο, ανεβαινει και η δυσκολια ανεβαινει και το status και εδω ερχωνται ΚΑΙ οι συνεργασιες με Top εταιρειες του ιδιωτικου τομεα που ανεφερα πριν: Sponsorships, δωρεες, επιδοτουμενα προγραμματα, ερευνα κλπ.

    Το Harvard για παραδειγμα ειναι το κορυφαιο στο Law στη Αμερικη- το σνομπαρει το ΖΑΒΟ και το κοροιδευει επειδη το τελειωσε ο ‘Κουλης’ αλλα αυτα που εχει κανει ο ‘Κουλης’ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ δε τα φτανουν ουτε σε 3 ζωες. Απο Harvard λοιπον αντλουν ολες οι Top φιρμες στελεχη. Οταν λοιπον το ιδρυμα βγαζει την ετησια εκθεση του και λεει οτι εχει 70-80-90% απορροφηση στελεχων με μεσους ΑΡΧΙΚΟΥΣ μισθους τα τριπλα απο τον επομενο, τοτε αυτοματα γινεται πολος ελξης και χρεωνει αναλογα. Απλα πραγματα.

    Οσο για το θεμα διδακτρων οι Αγγλοι δινουν για αλλη μια φορα απλα μαθηματα λειτουργειας- οπως και σε πολλα αλλα: τα διδακτρα ειναι £9.250 τη χρονια (στο πρωτο πτυχιο). ΑΛΛΑ: υπαρχει ενα προγραμμα απο τη Βρεττανικη κυβερνηση που δινει δανειο στο φοιτητη πληρωνωντας απ ευθειας το ιδρυμα ανα τριμηνο ανα ετος. Ο φοιτητης θα αποπληρωσει το δανειο του οταν αρχισει να εργαζεται και ΑΝΑΛΟΓΑ με το εισοδημα του, ΟΧΙ με το ποσα δανειστηκε.

    Η δε αποπληρωμη ξεκινα αν βγαλεις απο £18,935 και πανω/ετος. Υπαρχει ενας πινακας που λεει ποσα θα πληρωνεις, τα ποσα ειναι αστεια: στα £20,000 δινεις £8 το μηνα, στα £30,000 δινεις £83 το μηνα.

    Υπαρχει ολοκληρο το πλανο εδω σε ενα απλο και κατανοητο αρχειο:

    https://media.slc.co.uk/sfe/1920/ft/sfe_terms_and_conditions_guide_1920_o.pdf

    Η εγκριση γινεται σε μεγαλο ποσοστο (ανω του 90%) σε κοβουν μονο αν εχεις κακο credit history η αν εχεις ποινικο μητρωο. Γιατι credit history στα 18 σου ειναι δυσκολο να εχεις καν, ποσο μαλλον κακο. Ο χρονος εγκρισης ειναι περιπου 10 μερες εργασιμες.

    ΟΛΑ γινωνται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικα. Οχι δεν εχεις γνησιο υπογραφης, βεβαιωση οτι δεν εισαι ελεφαντας, η κομματικη ταυτοτητα. Κανεις την αιτηση On Line, στελνεις και τη φορμα του ιδρυματος που σε εχει κανει δεκτο-δεκτη, το Αγγλικο δημοσιο αναλαμβανει να τα επεξεργαστει και να κανει για ολη τη χρονικη διαρκεια τις πληρωμες στην ωρα του με ενα απλο standing order χωρις να μεσολαβει κανεις.

    Απλα ΑΓΓΛΟΙ.

  4. The Snitch says:

    Στην οικογενεια που αναφερεις αλλος ειναι το μεγαλο αφεντικο. Που εχει πληρωσει ΗΔΗ απο περσυ πριν το Πασχα 5εκκ εις μνημη του πατερα του, που θα φερει και το ονομα του η κεντρικη αιθουσα. Θα τα δεις οταν τελειωσει αυτα τα εχω γραψει ενα χρονο και. Μερος των χρηματων αυτων πηγε στο Λιβαγια για την αγορα.

    Η μαμα εταιρεια δε γινεται, δε θελει ο ιδιος και σωστα, να εχει κανενα συσχετισμο. Η μαμα εταιρεια ΔΕΝ ειναι αυτη του Στελιου. Δε ξερω αυτο το σεναριο που αναφερεις, εχω να τον δω και κανα μηνα. Θα βρεθουμε λογικα αυτες τις μερες οποτε θα ρωτησω. Αν θελει να δωσει και αλλα χρηματα δεν ειναι κακη ιδεα- αν και ασχετη μιας και η Ελλαδα δεν ειναι στο πεδιο δρασης του.

    Θα σου πω τα εξης μιας και τον γνωριζω γυρω στα 40 χρονια πολυ καλα:

    1) Δεν εχει οικονομικο προβλημα, μονο το ενα σπιτι του στο Knightsbridge κοστισε πολυ παραπανω απο το γηπεδο- λιγο πανω απο τα διπλα για την ακριβεια. Ειναι απο τις πολυ λιγες φορες που μπηκα καπου και πραγματικα εντυπωσιαστηκα.

    2) Εχει πει καμμια εικοσαρια? φορες- μπορει και παραπανω- αυτα ειναι τα τελευταια που δινω. Οποτε εκει δε κανουμε κουβεντα μιας και ολοι ξερουμε οτι ειναι πλεον αστειο μονο που το ακουμε. Του λεμε οκ απλα.

    3) Ο ανθρωπος στα λεφτα δεν εχει μετρο. Ειναι σε αλλο επιπεδο απο αυτο που θεωρειται φυσιολογικο. Δινει π.χ 40-50 χιλιαρικα το χρονο για καρτες, παιρνει 10 στη P1 φυσικα. Με τη διαφορα οτι εχει να παει στο γηπεδο γυρω στα 15 χρονια. Δε βγαζεις ακρη, εγω εχω εγκαταλειψει τη λογικη δεκαετιες τωρα μαζι του.

    ΥΓ Ομολογω οτι το ελληνικο ποδοσφαιρο δε το εχω σε καμμια υποληψη. Το εχω πει αλλωστε πολλες φορες και για την ΑΕΚ. Αλλα αυτο που ειδα χθες βραδυ- καθησα μετα το γραφειο να δω το β’ ημιχρονο- ειναι πλεον στα ορια παρωδιας. Ακουγα δε κατι ονοματα επαιζε λεει ο Κοτσιρας, ο Πελκας, ο Σιωπης, ο Κουλουρης και κατι αλλα ΝΟΥΜΕΡΑ που δε τους παιρνω οχι σε εθνικη, οχι σε ομαδα, αλλα ουτε σε 8Χ8 σε παραλια- χαβαλε. Μη πουμε για αυτο τον –εμφανισιακα-ΛΕΧΡΙΤΗ στο παγκο, αυτο το ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ μπαρμπα που επεβαλε η ΖΜΠΑΟΥΓΚΑΡΑ με το ζορι για να παιζουν οσοι πιο πολλοι γινεται απο τον ‘αηττητο’. Εκανε- διαβαζω- και πεντε (5) αλλαγες σε σχεση με τους Ιταλους πριν 3 μερες. Που ειχε δηλωσει οτι δεν ασχολειται Ο ΓΙΔΟΒΟΣΚΟΣ με τους Ιταλους και εδειχνε βιντεο ματς της Liverpool! Αληθεια ειναι εδειχνε -Ο ΤΑΓΑΡΟΣ- στο Πελκα πως να γινει Μανε και στο Μασουρα πως να γινει Σαλαχ. Και αυτοι αντι να τον πλακωσουν στις κλωτσιες και στις φαπες καθωνται και τον ακουνε ΤΟ ΓΡΑΦΙΚΟ! Ο οποιος λεει στραβωσε με το Σωκρατη που ειπε την αληθεια οτι με το κακομοιρη δε παμε οχι σε Euro αλλα ουτε σε Α Τοπικο. Στραβωσε η Τ(Ρ)ΟΥΜΠΑ με το Emirates! Στραβωσε η ζμπαουγκαρα με την Arsenal! Στραβωσε ο απολυτος τιποτας που οπου πηγε εκανε το απολυτο ΜΗΔΕΝ (μεχρι το ζελα του Κυραστα καταφερε να διαλυσει ο βλακας) με το Σωκρατη που τον προπονει ο Εμερι ( με 3 Europa) και επαιξε τελικο ευρωπαικου κυπελλου πριν 10 μερες!

    Αυτα παθαινεις αμα μια ζωη πας ΦΥΤΕΥΤΟΣ και αμα συγκρινεις τη ***τσα με τη βουρτσα. Νομιζεις οτι εισαστε το ιδιο. Να τον χαιρεστε εκει στην ΕΠΟ του Γραμμενου. Του ανθρωπου σας ντε… Ιδιες τακτικες με του γαυρου. Αλλωστε η Τρουμπα με τη Τουμπα ενα Ρ διαφορα εχουν. Ακου εκει ο Κουλουρης σεντερ φορ!

  5. akis says:

    Καλημέρες snitch…ευχαριστώ για την απαντηση.
    Είναι πάντως αστείο πως καταφέραμε να »κάψουμε» / ξενερώσουμε τέτοιους ανθρώπους…ελπίζουμε τουλάχιστον οι…εικοσαρια φορες που αναφέρεις να γινουνε πολυ περισσότερες…
    Βέβαια με το αστείο ελληνικό ποδόσφαιρο τι να περιμένεις αλλά λέμε τώρα…

  6. Δημήτρης Sweden says:

    Άντε μιας και πιάσαμε αυτήν την κουβέντα να σας παρουσιάσω και το Σουηδικό σύστημα.

    Τελείωσα λύκειο στην Ελλάδα, απλά για να το τελειώσω. Είχα τη δική μου τρέλα, είχα και μια μάνα που δεν ήθελε να πιέσει για να μη μου δημιουργήσει ψυχολογικά (;!) ε τελείωσα το λύκειο απλά για να το τελειώσω και είπα θα δουλέψω σκληρά αντί για να σπουδασω όπως οι φίλοι μου σε κάτι Κομοτηνές και Αγρίνια να μην παιδεύω και την μάνα μου οικονομικά με ενοίκια κλπ, που να τα βρει;..,

    Κι έυσι κι έγινε, δουλειά, δουλειά και πάλι δουλειά (νύχτα, μούρη κλπ…) όπου άρχιςα να κάνω τα πρώτα μου ταξίδια, το αγαπημένο μου χόμπυ! Αυτό ήταν, κατάλαβα αμέσως ότι τελικά υπάρχουν κι άλλες κουλτούρες που ταίριαζαν καλύτερα στην προσωπικότητα μου οπότε το πήρα απόφαση, πουλάω αυτοκίνητο, πουλάω έπιπλα, κάνω καβάτζα και την κάνω για Σουηδία ως πολιτισμικός μετανάστης.

    Οι λόγοι; Πολλοί! Κάποια παραδείγματα, Το σύστημα υγείας με μόνο πανεπιστημιακά νοσοκομεία (διαγνώστηκα με όγκο στον εγκέφαλο όπου με κράτησαν το ίδιο βράδυ και μέσα σε 7μέρες ήμουν εγχειρησμένος και πίσω σπίτι στην οικογένεια μου σώος και αβλαβής πληρώνοντας μόνο μια συνμετοχή 120€), το σύστημα γονικής παροχής (480 ημέρες πληρωμένες με το 80% του μισθού όπου μοιράζονται ελεύθερα απ τους γονείς μέχρι το 12ο έτος του παιδιού), μέχρι το ότι το 99% των ακουπιδιών ανακυκλώνονται και μόλις 1% καίγεται του οποίου η ενέργεια παρέχεται ώς θέρμανση (σκεφτείτε ότι η χώρα εισάγει σκούίδια!!!).

    Το κυριότερο όμως, το σύστημα παιδείας. Στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώνεις αλλά στην Σουηδία μπορείς να γίνεις ότι θες, ΟΠΟΤΕ θες, ΌΣΕΣ φορές θες! Θες να γίνεις δικηγόρος στα 70 κι φυσικός στα 80; Γίνε!

    Πώς λειτουργεί λοιπόν; Ως μετανάστης, έχεις δωρεάν μαθήματα Σουηδικών όπως και άλλων μαθημάτων που είναι βαρύτητας για το πανεπιστήμιο που θες να δηλώσεις. Πας στην ουσία σ ένα σχολείο ενηλίκων το οποίο είναι σοβαρότατο με κόσμο απ όλες τις ηλικίες που θέλουν την δέυτερη τους ευκαρία. Ταυτόχρονα κάνεις κι ένα ημερήσιο τεστ γενικών γνώσεων και λογικής και οι εισαγωγές γίνονται όχι αποκλειστικά απ τους βαθμούς των μαθημάτων αλλά ως ένας συνδυασμός του γενικού τεστ και του βαθμού των μαθημάτων.

    Έκανα λοιπόν την αίτηση μου και αφού εφτιαξα τους βαθμούς, μπήκα στο business economics όπου και φοίτησα για 3 χρόνια.

    Πόσο μου κόστισε όλο αυτό; 0, μηδέν, zero, noll! Και το κερασάκι στην τούρτα; Το κράτος με πλήρωσε κι από πάνω!

    Βλέπεις είτε πας πανεπιστήμιο, είτε πας στο γυμνάσιο ενηλίκων (διαλέγεις μόνο μαθήματα, δεν πάς όλη μέρα), το κράτος σου δίνει επίδομα 250€ το μήνα με την προυπόθεση φυσικά να καταφέρεις τα μαθήματα. Αν ταυτόχρονα όμως δουλεύεις και βγάζεις πάνω από κάποιο ποσό, το επίδομα μειώνεται.

    Πέραν του επιδόματος, έχεις επίσης τη δυνατότητα του κρατικού φοιτητικού δανείου, όχι για να πληρώσεις το πανεπιστήμιο εφόσον είναι δωρεάν αλλά για να πληρώσεις τα μηνιαία έξοδα σου. Το δάνειο έχει 1% επιτόκιο και τραβιέται στο μέλλον αυτόματα απ τον μισθό σου. Την έβγαλα με δουλειά προσωπικά οπότε δε χρωστάω cent 🙂

    Έχοντας αυτά τα προνόμια λοιπόν, δε σου φταίει κανείς άλλος αμα δεν γίνεις αυτό που θες σε μια χώρα όπως η Σουηδία.

    Ένα πράγμα δε μπορείς να γίνεις μόνο, υπερπλούσιος λόγω φορολογίας κλπ αλλά το καλό είναι ότι στη Σουηδία, δε χρειάζεσαι να γίνεις πλούσιος 🙂

    Τα χαιρετήσματα μου 🙂

  7. Δημήτρης Sweden says:

    iPhone, iTypos, iApologize