– ΑΜΦΙΠΟΛΗ; ΜΑΘΕ ΜΠΑΛΙΤΣΑ ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ.

σαμαρας αμφιπολη μερκελ

Βάλτε τώρα που γυρίζει. Φυσικά καιρό είχαμε σαν λαός να “ξαμολυθούμε” λιγάκι από το “λουρί” των τροικανών και να κοιτάξουμε λιγάκι και  έξω από το “φράχτη” των μνημονίων που μας περιβάλουν και τους “φύλακες” που μας έχουν μπαστακωθεί (αφού εμεις οι ιδιοι δεν είχαμε μυαλό να μην τους  ειχαμε στο σβέρκο).(μάλλον μας έχουν βγάλει διάλειμα στο προαύλιο. Σε λίγο θα ακούσουμε το κουδούνι του 4ου μνημονίου)

Οξω από το φράχτη,φαίνεται ένας περίβολος. Και μέσα,τι; Ταφος; Μνημείο; Πολυάνδρειο; Κενοτάφειο;Αρχαίο σουβλατζίδικο “Σάββας-Καστά”;

Και μέσα ποιός; Να είναι ο “μεγάλος”; Μακάρι αλλά “μπα”… ίσως ο Ηφαιστίων…ο Νέαρχος…χμμμ…να είναι  ο Πολυπέρχον; ο Φίλιππος ο Αριδαίος; ο Αλμωπός Αριδαίας; Να είναι η φουκαριάρα “βάρβαρη” Ρωξανη με τον 12χρονο γιο του “μεγάλου” γαμιά της Ανατολής; Χου νόουζ.

Εν τω μεταξύ,ένα απο τα καλά είναι,ότι με αφορμή αυτήν την ανασκαφή και την ορολογία που χρησιμοποιούν οι εμπλεκόμενοι σε αυτήν,έχουμε αρχίσει να επανα-μαθαίνουμε “ξένες” λέξεις: “ένθεση”, “αποχωμάτωση”  “θύρωμα”, “δόμος”, “περιταίνιο”,  “ρόδακας”  “αποτροπαιισμός”  “πόλος” “διαφραγματικός”, “θυρόφυλλο” “βόστρυχοι”, “ποδήρης” κλπ-κλπ.  Νοτ μπαντ. Και γαμώ…ουάου..

 

Ποιος να είναι μέσα  λοιπόν; Να είναι ο μαλάκας ο Κάσανδρος ; Αυτό υποστηρίζει εσχατως η Ελένη Αρβελέρ.. ενώ μέχρι χθες έλεγε ότι μέσα θα βρούμε ψαροκόκαλα. Κοροιδευοντας την ολη υπόθεση. Φυσικά με την πάροδο των ημερών,αλλά και των ανασκαφών,φρόντισε να ανακρούσει πρύμναν και τσατρα-πατρα να “συγγγραψει” ένα βιβλιάριον εις το οποίο καταθέτει την άποψη της για τον ένοικο  του τάφου. Και προσδοκά,αυτό το βιβλιάριο-εκτος των άλλων-να βοηθήσει και λιγάκι το άλλο,το τραπεζικό βιβλιάριο,αν καταφέρει και πείσει  μερικές χιλιάδες βιαστικών αναγνωστών να το αγοράσουν.Οι οποίοι  διακαώς θα ήθελαν να μαθουν πριν την σκαπανη την αρχαιολογική,να μάθουν από την Αρβελέρ, ποιος ειναι μέσα επιτέλους στον τάφο.Να τον “βγάλει” στο φως  η “πεφωτισμένη” Γλυκατζή. Η αγώμενη και συρώμενη από βράβευση σε ομιλία και από διάκριση σε “φιλανθρωπικό” γκαλά. Γκαλά τώρα…

Εδώ πάει ξανά το περίφημον  “σηκωσέτον τον γαμημένον,δεν μπορω,δεν μπορώ να περιμένον”.

Ενα σωρό ανυπόστατα,αστήρικτα,αστοιχείωτα και άλογα ακούς. Αλλος λέει ότι “δεν υπαρχει τίποτα μέσα”.Μπήκε μεσα με το νού του,εξερεύνησε και βγήκε. Αλλος ειδικός λέει ότι το κεφάλι της σφιγγας (80 κιλά) το μετέφερε μεσα,στον τρίτο θάλαμο κάποιος τυμβωρύχος. Γκούφυ-τυμβωρύχος δηλαδή, που  αντί να κουβαλάει αντικείμενα από μέσα προς τα έξω,αυτός τα κουβάλαγε από έξω προς τα μέσα. Αρα; Αρα μάλλον είναι “Γκούφυ”-αρχαιολόγος,αυτός που υποστήριξε κάτι τέτοιο.  Αλλος “ειδικός” είπε  ότι τα χώματα στους θαλάμους είναι “φερτά υλικά”. Δουλειά της Φύσης δηλαδή. Καθόλου απίθανο. Με μια διαφορά: Αν  η Φύση κοσκίνιζε και φτυάριζε και έστρωνε χώματα σε σφραγισμένα με τοίχους πωρόλιθων δωμάτια,δεν θα ήταν η Φύση. Θα ήταν η “ΓΑΤΖΟΥΛΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ-Α.Ε.”

Τελευταία “μάντης” λοιπόν, η φράου Ελένη,με τα δεκάδες χαιμαλιά,τους σταυρούς,τα διπλώματα,τα μετάλια,τις αποδείξεις τιμών και διακρίσεων από  τα πανεπιστ’ημια της “Εσπερίας”. των Σορβονωνε,των Παρισίωνε, των Βρυξελώνε, των Χάγηδων, των Χαιδεμβέργιδων και λοιπών άλλων. Δέιγμα της ταπεινοφροσύνης της “μεγάλης” Ιστορικού η οποια την δέρνει.

Και θα πρέπει-σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις-να έχουμε κατά νου την σοφή κουβέντα του Βολταίρου για τους Ιστορικούς: “…ο Ιστορικός,είναι ένας πολυλογάς που “ενοχλεί” τους νεκρούς..”.    ΤΙΠΟΤΑ  ΑΛΛΟ.

Φυσικά γνώμη, μπορεί να έχει ο καθείς. Αλίμονο. Ολοι άλλωστε έχουμε από-τουλάχιστον- μία. Αυτο δεν ειναι κακό,ή  παράλογο. Ακόμα και αστήριχτες γνώμες. Απλοικές. Με άγνοια βασικών γνώσεων. Του κώλου δηλαδή. Γιατί όχι;  Δεν είμαστε ειδικοί,πετάμε μπαρούφες. Λογικό.

Αλλά από τους -φερόμενους ως- “ειδικούς”, περιμένεις βρε αδερφέ  να ακούσεις και “μια μαλακία της προκοπής”. Να έχει βάση. Ειρμό γεγονότων δηλαδή που να συνάδουν με τα κάθε τοσο ανεβρεθέντα εις το χωρο. Να υπάρχει δηλαδη η περίφημη ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ  ΤΩΝ.  Και όχι μαλακίες στον αέρα,καφενειακές  ευκολίες, ή και δογματική συμπεριφορά του τύπου : “είμαι ο “τάδε” και λέω ότι είναι αυτό. Μη ζητάτε λεπτομέριες,εγώ ξεύρω καλύτερα. Σεις τι να γνωρίζετε,αδαείς”.

Βούδες που “ξελακώθηκαν” από τηνσιωπή που επιβάλει ούτως ή άλλως το επάγγελμα που “ασκούν”. Σαν τα σαλιγγάρια,διάφοροι “περίεργοι”  που δηλώνουν ότι κάτι έχουν με την αρχαιολογία,με την ιστορία,με κάτι τέτοια τέλος πάντων. Μπούρδες. Συμβατικές κουβεντούλες,ίσα για να τους ξανακαλέσει ο Αυτιάς ή ο Παπαδάκης και ο Καμπουράκης,μπας και ξεφύγουν λίγο από την άνια της ενοχλητικής “ανωνυμίας” την οποίαν διάγουν μερικές δεκαετίες. Οψιμοι “Κάλχες” η και “πειραχτήρια”. Λες και νεοτερίζουν, ή “σοκάρουν” με το να λένε την αβασάνιστη γνώμη τους,έτσι δίχως  αιτιολογία,κάνοντας  λογικά άλματα πηδάνε από την μια βλακία στην άλλη σαν βατράχια. Δεν  μιλάνε πολύ. Θα το έχετε παρατηρήσει. Βγαίνουν για ένα-δύο λεπτά,σαν τους κόυκους στα ρολόγια και κατόπιν λένε “καληνύχτα σας”. Ενώ θα περίμενε κανείς να συμβαίνει το αντίθετο. Να μη τους σήκωνες απ’τις καρέκλες των τηλεοπτικών πάνελ. Οχι όμως…συμβαίνει το αντίθετο. Στα τηλέφωνα είναι,λένε την δογματική,αστήρικτη,ατεκμηρίωτη και βιαστική γνώμη τους και χάνονται. Θα αναρωτιέστε γιατί;  ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΟΥΝ.ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΓΝΟΙΑ.ΑΝΕΠΑΡΚΗ ΓΝΩΣΗ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ. Αρα πως να γεμίσουν τον χρόνο που θα τους δωθεί; Διαβάζοντας τον Τσελεμεντέ;

Κρίμα,πραγματικά. Ενώ θα έπρεπε να είχαμε “αετούς” έχουμε κάτι βολεμένα κουτορνήθια. Κάθε εξαίρεση,απλά δικαιολογεί τον κανόνα.

(Και τί δεν θα έδινα-αν ζούσε ο Λιαντίνης σήμερα-να άκουγα δια ζώσης μια 5ωρη διάλεξη-ποταμό με αφορμή τα νεοανακαλυφθέντα στην Αμφίπολη. Και εδώ κρίμα.  Και τυχεροί κάποιοι σημερινοί αρχαιο-αρουραίοι,που απέφυγαν αυτήν τη “σύγκρουση”).

Φυσικά,αναπόφευκτα, ενας από αυτούς θα αποδειχθεί ότι έχει δίκιο. Ολες οι εκδοχές έχουν ακουστεί. Αρα, αναπότρεπτα θα καταλήξουμε κάπου όταν η σκαπάνη φτάσει στο τέρμα και ένας από τους νεόφερτους γυρολόγους αρχαιοτηλεορασόπληκτους “ειδικούς”,ένας θα έχει δίκιο. Θα έχει αποδειχθέι σωστός…

…Και θα μας πρίξει τα αρχίδια,για καιρό. “σας τα έλεγα” “δεν με ακούγατε” “ορίστε λοιπόν”. κλπκλπ

Το ερώτημα είναι: η “πρόβλεψή” θα προέρχεται από εμπεριστατωμένη μελέτη και βαθειά γνώση,σε συνδυασμό με την οξυδέρκεια και την παρατηρητικότητα του,ή απλά θα είναι μια πρόβλεψη “Τζόκερ”; Το πιο πιθανό είναι το δεύτερο.

Γιατι πραγματικά, όπως σωστά διάβασα και κάπου αλλού: αν κάτι αποκαλύπτεται με αφορμή αυτήν την ανασκαφή,εκτός από τον ίδιο τον τάφο,είναι και η γύμνια,η έλειματική συμπεριφορά,η φτώχεια,η ένδεια η γνωσιολογική και επιστημονική των ένα κάρο “αρχαιολόγων” που μας φορτώθηκαν στις τηλεοπτικές  μας “πλάτες”. Μια οι σεισμολόγοι,μια ετούτοι, μια οι επιδημιολόγοι, μια ο ένας μια ο άλλος. Γεμίσαμε  “Αλέφαντους”. Και τους πληρώνουμε κι όλας.

Τί  χώρα είναι αυτή..; Δεν μπορεί κανείς να ζήσει. Εντάξει. Δεν μπορεί να πεθάνει. Αντε να το δεχθούμε. Δεν μπορεί κατόπιν ούτε να ησυχάσει στον τάφο του. Αντε να το καταπιούμε και αυτό. Αλλά να μη μπορεί να “ανακαλυφθεί” και από τον τάφο του πια; Ούτε αυτό ρε πούστη μου δεν πετυχαίνουμε;

ΥΓ. Υπάρχουν ασφαλώς-όπως σε κάθε περίπτωση άλλωστε- και οι “ανατρεπτικοί”, οι “αντισυμβατικοί” ενασχλούμενοι με το θέμα, όπου παρουσιάζουν,εκθέτουν απόψεις αρκετά “προχώ” και “τραβηγμένες”. Οπως ας πούμε ότι στον τύμβο Καστά είναι θαμένος ο “Μέγας”. Οτι πιθανόν να γίνουμε μάρτυρες της αποκάλυψης της μεγαλύτερης σκευωρίας-παραπλάνησης που δοκίμασε άνθρωπος στην ιστορία.Οτι κάποτε,έγινε μια “τρίπλα” στη διαδρομή μεταξύ Βαβυλώνας-Μέμφιδας -Αλεξάνδρειας και Αμφίπολης, που τέτοια δεν θα την έκανε ούτε ο Μαραντόνα. Ο άλλος “θεός”.

Και έξω να πέφτουν. Και καμιά σχέση τελικά να μην έχει η ιστορία αυτή με τον Μέγιστο των Ελλήνων (καμιά αποκλείεται να μην έχει έτσι κι αλλιώς,αφού μιλάμε για γεγονότα που απέχουν από αυτόν το πολύ μερικές δεκαετίες,αν δεν είναι σύγχρονά του). Και μπαρούφες να αποδειχθούν.Και να έχουν μπερδέψει το συναίσθημα με την επιστημονική δεοντολογία.Οτι και αν συμβεί, ένα έχω να πω: ότι  σε αυτό το ταξίδι που αναγκαστικά-όπως και χιλιάδες άλλοι- έχω μπει,και έχω διαβάσει πραγματικά ένα κάρο δηλώσεις-άρθρα,κείμενα γύρω και πέρα, ή με αφορμή το θέμα της Αμφίπολης, οφείλω να ομολογήσω πως τα πιο τεκμηριωμένα,τα πιο ολοκληρωμένα, τα πιο άρτια αιτιολογημένα και καλύτερα δομημένα,είναι τα άρθρα που γράφουν αυτοί οι τελευταίοι. Οι “ονειροπαρμένοι”. Αυτοί που μπερδεύουν το “θέλω” με το “είναι”. Φυσικά όχι όλοι. Υπάρχουν και αρκετοί που άριστα θα επρεπε να προαυλίζονται στο Δαφνί.  Αλλά και κάποιοι άλλοι, εχουν το μεράκι,την κάψα,την όρεξη ασφαλώς, την βουλιμία για γνώση και πνευματική αναρίχηση,που τις περισσότερες φορές στα κείμενά τους, στον λόγο τους είναι πιο σαφείς,πιο ολοκληρωμένοι, πιο “διαβασμένοι” και πιο έτοιμοι να σου προσφέρουν μια θεωρία,μια πιθανότητα λογικοφανή, έστω και μικρών πιθανοτήτων απόδειξης, από ‘οτι οι “συμβατικοί” Αρβελέρ, Βαλαβάνιδες,Τζάλες Τιβέριοι …οι οποίοι μυρίζουν μούχλα,φορμόλη, και πιάνονται από τα “τειχη” της συμβατικής Ιστορίας,αυτής της καριόλας και γεμάτης ψέματα πουτάνας, για να μη πέσουν σε κανένα βάραθρο άγνοιας.

Προτιμώ το Παραμύθι από την “Ιστορία”. Που νομίζετε  ότι κρύβονται τα περισσότερα -και μεγαλύτερα- ψέματα και που οι περισσότερες -και μεγαλύτερες- αλήθειες;

Connect

Κατηγορία άρθρου Άρθρο. Βάλτε Bookmark το μόνιμο σύνδεσμο.

Τα σχόλια είναι κλειστά.