Οι πρωτοι που ανεκαθεν αμφεβαλαν για την ελληνικοτητα της Μακεδονιας αλλα και της βορειας Ελλαδας εν γενει,ειναι οι ιδιοι οι “προμαχοι” ελληνοφωνες κατοικοι της. Πολιτευτες και ψηφοφοροι,ανταμα.
Δεν υπαρχει πιο ασχετο,ανουσιο,ατοπο μα και συναμα επικινδυνο συνθημα απο το “η Μακεδονια ειναι Ελληνικη”.
Θετει θεμα εκ του μη οντος. Πεφτει στο τραπεζι της κουβεντας,κατι που εξ ορισμου ειναι -υποτιθεται- ακουβεντιαστο και αδιαπραγματευτο. Μπαινει σε λογης-λογης παζαρια- εστω και ακουσια- η περιοχη ολοκληρη,οταν πστευεις πως πρεπει να …διαμαρτυρηθεις για την γνησιοτητα η την πατροτητα της.
Η αμφισβητηση σχεδιαζεται σε γραφεια, διαχεεται στα καφενεια,και κατοπιν,οταν με τα χρονια ωριμασει ως ” αιτημα” επιστρεφει στα γραφεια τα πολιτικα και στη βουλη,αναζητωντας επιλυση αυτο το “χρονιζον προβλημα”.
Εδω παει γαντι το ” μαζι τα φαγαμε” του αηδιαστικου κατα τα αλλα Παγκαλου. ” μαζι την μετονομασαμε” και- στο εγγυς μελλον- “μαζι την παραχωρισαμε”.
Ηλιθιοτητες. Απο πλευρας του αβουλου και ακριτου κοσμου.Που τραβαει κουπι στην κατευθυνση που θελουν εκεινοι με τους οποιους αντιτιθεται. Πραγματικα,το να διαχειριζεσαι το πληθος,ειναι σαν να “δινει ενα ποτηρι νερο” ο Τσιαρτας. Τοσο απλο! Απλα χρειαζεται θρασσος και αντοχη στο ψεμα.
Κοσμακης ετεροκλητος μεν κομματικα αλλα με κοινα βασικα χαρακτηριστικα,οπως αυτο της αγνοιας των νομων που τον διεπουν.
Που νοιωθει την αναγκη να σηκωσει πανο που να δηλωνει πως η Μακεδονια ειναι ελληνικη. Ειναι σα να βαζεις ταμπελα εξω απ το σπιτι σου που να λεει πως… ” ανηκει σε εμενα”. Δεν το κανεις αυτο το αυτονοητο. Ποτε το κανεις; Μα οταν σε κυνηγαει η τραπεζα,η οταν εχεις κληρονομικα θεματα ανοικτα, Δηλαδη οταν εκ των πραγματων αποδεχεσαι οτι το σπιτι σου βρισκεται υπο αμφισβητηση,η υπο φιλονικια τριτου-ων.
Θα θυμαστε εκεινο το περιφημο “η Ελλαδα ανηκει στους Ελληνες” του μεγαλου λαεγερτη,παραμυθατζη και γοητευτικου λαοπλανου Ανδρεα. Φαινομενικα, εμοιαζε με πλεονασμο. Να διατρανωνεις οτι η Ελλαδα ανηκει στους Ελληνες. Ειναι-ηταν- ομως ετσι; ‘Η οντως η καχυποψια των ψηφοφορων του κινηματος των “ζιβαγκο” οτι κουμαντο κανει ο ” θειος Σαμ”, εγινε ενα “viral” (οπως θα λεγαμε σημερα) στο στομα του παμπονηρου Παπανδρεου; Με αυτο το ψεμα,βγηκε με τα “τσαρουχια”.
Παντοτε οι διαχειριστες της πολιτικης εξουσιας της Ελλαδας οχι μονο εθεταν υπο αμφισβητηση την οποια γεωγραφικη ενοτητα,αλλα συναμα εδιναν και επιχειρηματα,οπλα στην φαρετρα λογιων-λογιων εξωτερικων συμφεροντων,με τα οποια δεν παιρνουμε και ορκο οτι δεν ηταν με τον ενα η τον αλλο τροπο διασυνδεδεμενοι και οι ιδιοι,δεδομενου οτι εννεα στους δεκα ελληνοφωνες πολιτικους,οφειλαν- και συνεχιζουν να οφειλουν- το “ευ ζειν” τους στον -πολυφερνο- “ξενο παραγοντα”.
Ποσο μαλακας πρεπει να εισαι για να δημιουργεις ” Υπουργειο βορειου Ελλαδος”,απο την δεκαετια του ’70 σε μια εποχη οπου δεν υπηρχε καν θεμα εκει και ο κυριος εχθρος σου-οπως και σημερα- βρισκεται..ανατολικα!. ‘Η ποσο εγκαθετος.
“γραφειο πρωθυπουργου” στην “συμπρωτευουσα”; Μα γιατι δεν κανετε και μια δευτερη κυβερνηση εκει πανω,να λυθουν και τα χερια της Μερκελ και του Σορρος. Μα τοσο μαλακες πια; Οχι. Τοσο δοσιλογοι,ειναι το σωστο. ( οπως ειπαμε και σε αλλο post το ” προδοτες” ειναι αστοχος σαν χαρακτηρισμος γιατι η προδοσια σε καθε περιπτωση προυποθετει παρελθουσα πιστη. Δεν γινεται να προδωσεις κατι στο οποιο ποτε δεν πιστεψες)
Ποσο ηλιθιοι πρεπει να ηταν- και να ειναι – θεσμικοι και εξωθεσμικοι παραγοντες,μα και μεσα μαζικης εξημερωσης(οπως σωστα τα αποκαλουσε ο Τζιμακος) οταν κατα κορον,δεκαετιες τωρα ακουμε και βλεπουμε για “ταξιδι του πρωθυπουργου στη βορειο Ελλαδα”, για τον ταδε υπουργο που επισκεπτεται την ” βορεια Ελλαδα”, για τον δεινα “βορειοελλαδιτη” κλπ. Λες και μιλαμε για αλλη χωρα.
“ο νοτιοελλαδιτης υπουργος”,η οτι “, ο πρωθυπουργος επισκεφτηκε την δυτικη Ελλαδα”,δεν ακουμε. Το πολυ-πολυ να γινει ξεκαρφωτη αναφορα καποια στιγμη για την εντοπιοτητα καποιου. (π.χ ο Κρητικος βουλευτης…,η ο εκ Ροδου δημαρχος κλπ.
Αλλα συστηματικη γεωγραφικη αναφορα,δεν εχουμε αλλη,τοσο εντονη,σε βαθμο μαλακιας,οσο για την βορεια Ελλαδα. Σαν να επισκεπτεται καποιος μιαν αλλη ” Κυπρο” ας πουμε,ομορη.
Για δε την -καθολου ασχετη και αφελη- βαπτηση της Θεσσαλονικης-επισημα- ως “συμπρωτευουσας”,εδω και δεκαετιες,δεν χρειαζεται να πουμε κατι. ” Προθερμαναν την πολη του Θερμαικου και την εβαζαν σε βαθρο πρωτευουσης,παρουσια της Αθηνας. Μονο ασκεφτοι μαλακες, η εγκαθετοι καλοπληρωμενοι πολιτικαντηδες και δημοσιογραφοι,αλλα και αφελεις μιμητες μπορει να ασκουνται σε τετοιου ειδους αδιορατης μεν αλλα θεμελιωδους δε χρονιας ορολογιας διχοτομησης.
Υποδορια, στο συλλογικο ασυνειδητο εχυναν τις αναγκαιες ποσοτητες διαχωριστικου αναισθητικου. “Συμπρωτευουσα” σημαινει πρωτευουσα “ορφανη” απο κρατος, η εν δυναμει πρωτευουσα. Δυο πρωτευουσσες,σημαινουν δυο κρατη,απο ενα κρατος σιαμαιο οπου δεν μπορει να παει μακρυα.
Εσκεμενη και η χρονια δηλητηριαση,ειδικα του ποδοσφαιροκοσμου της “βορειας Ελλαδας” και η συντηρηση του βολικου παραμυθιου περι “κρατους των Αθηνων” ( απο το οποιο καθε ειδους απεξαρτηση θα εμοιαζε με νικη…ε;)
100 χρονια περιπου,ειναι παρα πολλα για να μην υπαρξουν αλλαγες συνορων σε ενα κρατιδιο-παιγνιο, στις ορεξεις και τα συμφεροντα των μεγαλων δυναμεων εις τις οποιες οφειλει την υποσταση του αυτο το κρατος-ομηρος και κατ επεκταση και οι λειτουργοι αυτου,οι οποιοι γεννιουνται άπο “κομματικους σωληνες”, κομματων τα οποια ειναι πληρως ελεγχομενα απο τους εξω,αφου ειναι δημιουργηματα τους.
Δεν εχουμε την μοναδικοτητα,ουτε δα διεκδικουμε τα πρωτεια ” μπανανιας”. Τοσες υπαρχουν. Κρατη δηλαδη δορυφοροι και πληρως ελεγχομενα απο καποια ανωτερη πολιτικη και στρατιωτικη δυναμη.
Οι φανταχτεροι παπαγαλοι των ειδησεων,αναφερονται σχεδον καθημερινα στις “εξωτερικες ειδησεις” σε αυτα. Καμια φορα και υποτιμητικα. Πρωτου επανελθουν στην “εσωτερικη πολιτικη επικαιροτητα” δηλαδη στα του “οικου μας” ο οποιος δεν ειναι σαν τις αλλες “Βενεζουελες”, ” Λυβιες”, “Μαλτες”, ” Νιγηριες” και “Παναμαδες”. Οχι. Εμεις δωσαμε αγωνα-οπως και τοσοι αλλοι- αλλα κατα εναν περιεργο τροπο ανερξαρτητοποιηθηκαμε,ενω οι αλλοι πιαστηκαν μαλακες.
Οι πρωτοι και κυριοι υπευθυνοι λοιπον,οποιας μελλοντικης διχοτομισης η αναγκης δημιουργιας Αιγαιακης Μακεδονιας,ειναι οχι ο Σορρος,οχι ο ταδε προσκαιρος αμερικανος πρεσβης,οχι ο καθε Νιμιτς,οχι η Μερκελ,ουτε και κανεις αλλος,παρα μονον ημεις. Και οσοι διαδηλωνοντας κρουουν ανοιχτες θυρες και οσοι κατοπιν 151 η 156 προθυμοι ψηφιζουν για να λυσουν ενα προβλημα που οι ιδιοι επωασαν.
Υ.Γ.: Και το βρισκω πολυ υποκριτικο- εκτος απο ντεμοντε- να μεμφονται οι ψηφοφοροι τους πολιτικους που πηδανε απο εδρανο σε εδρανο και απο κομμα σε κομμα με ταχυτητες πολυβολου. Οι πρωτοι που ξεκινησαν το αθλημα της αλλαγης ” στανης” ειναι οι ιδιοι οι ψηφοφοροι. Ο “γιγαντας λαος με το αλανθαστο κριτηριο. Που απο τοτε που του γκρεμιστηκαν τα μπλε και πρασινα καφενεια, με τις μνημονιακες βαριοπουλες,ανεστιος αλλαζει ψηφοδελτια στις καλπες απο ακρα δεξια ως ακρα αριστερα και δεν μπορει να βρει σταθερο βουλευτη,δηλαδη ανθρωπο που να μπορει να του πει τον πονο του και το ρουσφετι του. Το επομενο που προβλεπω ειναι,κατα την εξοδο απο το εκλογικο κεντρο,οταν σου δινουν την ταυτοτητα θα σου δινουν και καρτα αλλαγης,σαν τα ρουχαδικα.
Οι πρωτοι που εριξαν τα κομματικα συνορα ειναι οι θορυβημενοι ορφανοι κομματικοι πελατες. Κατοπιν ακολουθησαν στο πηδημα των εδρανων οι προθυμοι βολευτες. Να τα λεμε αυτα. Αντι να πρωτοπορουν οι πατερες του εθνους,ακολουθουν ασθμαινοντας τους ψηφοφορους. One more time. Αδυνατουν να πρωτοπορισουν ακομα και στη γελοιοτητα.Γι αυτο και δεν θα δουμε ποτε θεου προσωπο,ως κρατος.
@χρήστο
γράφεται από πολλούς για το ότι η θεσσαλονίκη είναι συμπρωτεύουσα.
απλά να υπενθυμίσω ότι η θεσσαλονίκη ήταν επι βυζαντίου συνβασιλεύουσα. οι βυζαντινοί το έκαναν για πολλοί συγκεκριμένους λόγους στρατηγικής σημασίας.
η θεσσαλονίκη για τον ελληνισμό είναι ζωτικής σημασίας πόλη, όχι μόνο πολιτισμικά ή ιστορικά, αλλά και για λόγους επιβίωσης της σημερινής μορφής του ελληνικού κράτους.
φαντάζομαι ότι ξέρεις: η σημερινή ελλάδα, όπως σχεδόν όλα τα σημερινά βαλκανικά κράτη, δεν είναι βιώσιμο κράτος.
και για να το πάω και παραπέρα, αν η ελλάδα δεν αποκτήσει και τον απέναντι πνεύμονα του Αιγαίου, την Ανατολία, δεν πρόκειται να γίνει βιώσιμη χώρα, ανεξάρτητα αν συμμετέχει στην ευρωπαική ένωση ή όχι.
Προς “koreas”:Επι Βυζαντιου λειτουργουσε και η Αγια Σοφια.
Αυτα τα περι συμπρωτευουσας ειναι σαν ηθικη ικανοποιηση,η σαν αυλη αναπηρικη συνταξη. Με το στομα δηλαδη.
Γελοια πραγματα. Διπλες πρωτευουσες,μη και χσθει καποια (ποτε δεν ξερεις) διπλες εθνικες εορτες σε δυο συμπρωτευουσες οπου μοιραζονται τα παντα. Εννοω χωριστα-χωριστα.
Διπλες πιττες με γυρο ειναι οι μονες διπλες που εγω καταλαβαινω.
Το κρατος μπορει να μην ειναι βιωσιμο(καθ οτι του αλλαζουν την εκταση,σα κυλοτα,αλλα η Ελλαδα σιγουρα ειναι βιωσιμη,δια παντος. Αυτα τα δυο,ξερεις,ειναι τελειως διαφορετικα πραγματα.
Για το κρατος,αυτο καθ αυτο αδιαφορουσα και αδιαφορω παντελως.
Αληθεια,τωρα στις 25 Μαρτιου,οι Μακεδονομαχοι με τα αμαξιδια, θα παρελασουν αραγε;
Ελληνικό πνεύμα αθάνατο που λεει και ο ποιήτής. έχω κάνει σχόλιο σε αυτό που λες στο Steven πριν κανένα μήνα. άλλο τα ελλαδικά σημερινά κράτη κι άλλο το ελληνικό πνεύμα. το ζήτημα είναι κατά πόσο το ξέρουμε το ελληνικό πνεύμα. θα μου πεις ότι ξέρουμε.
επανέρχομαι στο θέμα της συνπρωτέυουσας. μη κοιτάζεις σήμερα που όντως αυτό φαίνεται ως καρικατούρα, αλλά στις αρχές του αιώνα η μακεδονία και η θεσσαλονίκη δεν ήταν δεδομένες. παίχτηκε τρελό παιχνίδι για τις έχουμε δικές μας.
Όλα αυτά όμως σήμερα που για να στείλεις ένα εμπόρευμα από τη Μάνη στη Φινλανδία χρειάζεσαι μόνο χρήματα φαντάζουν αλλοπρόσαλλα. πήγαινε τριάντα χρόνια πίσω και πες μου τι θα ήθελες για να ταξιδέψεις από τη Μανη στη Φινλανδία;
το θέμα της βιωσιμότητας δε σου το είπα υπό το βλέμμα εθνικιστικής προπαγάνδας ή κάτι αντίστοιχο. απλά η μη βιωσίμοτητα του σημερινού κράτους τη συνδέω με το υποτακτικό , εξαρτώμενο στους ξένους σύστημα διακυβέρνησης. και πάλι καλά να λες. είμαστε από όποια σκοπιά και να το δεις το πολύ αγαπημένο παιδί της Δύσης στην ευρύτερη περιοχή.
Οι μακεδονομάχοι γιατί να μην παρελάσουν, τσάμπα δεν είναι;
Παλι καλα,σιγουρα. Σε αλλα προτεκτορατα εχουν εφαρμοστει πιο “ριζοσπαστικα” μετρα.
Μας σωζουν οι αρχαιοι προγονοι (συνεχως).
Ειναι σαν να σου χαριζουν τη ζωη οι απαγωγεις σου,μονο και μονο γιατι καποιος οι καποιοι απο αυτους γνωριζαν τον πατερα σου
Μιλαμε για τυχη βουνο.
Να ρίξω τη βόμβα; να απασφαλισω;
Ποια βομβα;
Τίποτα. Ήταν να προσθέσω κάτι στο διάλογο που κάναμε, αλλά άστο κάποια πράγματα χάνουν την αξία τους όταν λέγονται δημόσια.