ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ

– Τί είναι αυτές οι…οι “μετόχες” πως τις λένε παιδί μου…;

Γιατί δεν βγαίνουν τα νούμερα στην “Δικέφαλος 1924”; Είστε όλοι μεθυσμένοι. Μια χαρά τα είπε ο βάτραχοδημάτος( που όσος λαιμός του λείπει,τόση γλώσσα έχει. Που διάολο τι βάζει όταν δεν την χρησιμοποιεί; Γίνεται περιέλιξη; Ποιος ξέρει. Τέλος πάντων)

Ρετουσάρισε ακομα μια φορά το όσο ν΄’αναι ολίγον στραπατσαρισμένο προφιλ του “εγγυητού”. Αλλωστε αυτη ειναι η δουλειά του. Ο Πέτσας της ΑΕΚ.
Δεν ξέρω αν χάσει η ομας στην Κρήτη,τι θα πρέπει να σκαρφιστεί ο σφογγοκωλάριος του Κουροπαλάτη. Ισως να κόψουν τον Κωστένογλου σε μικρομερίδες και να τον μοιράσουν στα καφενεία,αντί για λακέρδα.

Οπως και να έχει,κάποια στιγμή θα πρέπει να καταπιαστεί και με το “ευκολο μέρος” της υπόθεσης ο εξαφανισμένος Μελισσανίδης,δηλαδή να επιλέξει προπονητή και δικαιολογίες ως τέλος της σεζόν.Πραγματικά έυκολο. Παιχνιδάκι. Το δύσκολο είναι να πρεπει να ορισεις πλάνο,χρονοδιαγραμμα,στοχους,τροπους και κυρίως να μπει το χερι στην τσέπη.Εκει που μπαινει δηλαδη συνηθως για να πιάσει μια σπασμένη οδοντογλυφίδα που ξέμεινε από τα προχθες.

Προτιμώνται νέοι,εμφανίσιμοι ή μη, μέτοχοι,με αγάπη για τις χαμένες πατρίδες και τα χαμένα κονδύλια,εμμονή με τα αποτυχημένα ρίσκα,αντοχή στις οικονομικές αστοχίες,θρήσκοι με τα “τάματα” ανα χείρας και υπομονή γαιδουριού βαρέας ελάσεως, οι οποιοι θα προτιμηθούν κατά πως λέει, έτσι ώστε να προκάμουν να τοποθετησουν τα λεφτά τους σε μια επένδυση που θα έχει ένα μπερμπέρικο και ένα κουρείο,αλλά που θα έχουν συμβάλει-πάλι το συναίσθημα μπροστά-στο μεγαλείο της ΑΕΚ. Οι οποίοι α προ πο,θα “διαχυθούν” και έτσι οι παλαιοί μέτοχοι θα παραμείνουν στον αφρό! Μιλάμε για “Λύκους της Γουόλ Στριτ” σε μίνιμαλ εκδοχή. Κάτι σαν πολυμετοχικό  ψαροκάικο. Εγώ τα μπαρμπούνια, έσυ τα περκόχανα.

Και όλα προς δόξαν. Οχι του Μελισσανίδη, ο οποίος είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης κατά πως μας τον παρουσίαζει στην κλαίουσα ανάρτηση του ο εκπρόσωπος τύπου του “τύπου” που είναι σε ένα γραφείο κάπου στον Πειραιά”. Λίγο ακόμα και θα μας πει ότι είναι και στο Κοινωνικό Παντοπωλείο. Αμα είναι τόσο άσχημα τα πράγματα ρε “τζόκερ”,να μαζέψουμε καμιά κούτα με Τσάνταλη και Σέρτικα να του τα πάμε. Αυτα δεν τα κρύβουνε. Τα λένε. Αι στο διάολο…συγκινήθηκα. “Οχι για μενα,αλλά για τη φουκαριάρα τη Μάνα ΑΕΚ”.

“19 και ΟΧΙ 25 τα μύρια του C.L”. Συνήθως ένας κόλακας μεγαλοποιεί. Εδώ συμφέρει η συρρίκνωση. Αμα πούμε 25,που είναι τα 3 του Πόλυ,πού είναι τα 2 του Παππά και το ένα του Σαραντίτη;(ασε αυτά των διαρκείας)
(Λέω να παρω και εγω μερικες ” μετοχές”. Και να της “δωρήσω”. Δεν εκπιπτουν στην εφορια; Χμ)
Ενώ τώρα βγαίνουν τα νούμερα “ταμάμ”. “Νύχτα στάσου,μια στιγμή” που λέει και η Διαμάντη…Ωρα είναι να αρχίσουν να ζητάνε τα λεφτά τους πίσω. Κάτσε να κάνουμε μια ψευτο ΑΜΚ να “δέσουμε” το γάιδαρο. Την οποίαν ΑΜΚ την “συνοδεύουν” χρονικά και με κάποια διάψευση σε κάποιο-στο χαμό τελείως- άγνωστο site ότι και καλά “δεν μας ενδιαφέρει ο Καλτσίδης που αναφέρατε κύριοι”. Τους έπιασε η πρεμούρα για διάψευσεις; Τοσα και τόσα-περισσότερο κοντά στην πραγματικότητα- αναφέρονται καθημερινα σε πολύ μεγαλύτερης επισκεψιμότητας μέσα-έντυπα και ηλεκτρονικά- αλλά καμια διάψευση δεν εγινε τοσα χρονια. Εκει μας βολευει να ακουγονται ονοματα παικτων,προπονητων κλπ. Ντόρος να γίνεται.
Εδώ, βρηκαν χρονο να διαψευσουν -επίσημα και ηχηρά παρακαλώ-ένα παντελώς άγνωστο site που “‘εγραψε κάτι για κάποιον Καλτσίδη”. χρησιμοποιώντας την αυτοδιαψευδόμενη αυτη “προφητεία” ως “λαγό” μπας και μπάσουμε στο “μαντρί” της Δικέφαλος” κανένα νέο μαλάκα. Μιας και τα λεφτά στερευουν. (αν δεν μπαιναμε στους ομίλους του C.L, ακόμα στα θεμέλια θα ήταν το έργο)

Αμα είναι έτσι,εμάς εδω γιατί δεν μας “διαψευδει” κανείς; Μανούλα δεν μας έκανε εμάς; Επειδή δεν βολεύουμε,ή επειδή χαλάμε τη μανέστρα;

Επείδή είμεθα ολιγαρκείς μάλλον και καθόλου απαιτητικοί,δεδομένου ότι ζητάμε “το έυκολο” με βάση την ανακοίνωση που ανήρτησε ο ποντικομούρης Δημάτος.
“Το εύκολο ρε παιδιά δεν μπορεί ο Μητσάρας”; Τί λέτε; Απλά ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για μεγάλες και δύσκολες αποστολές. Οπως το γήπεδο. Το ρόστερ τώρα ποιος το χέζει και το αγωνιστικό μέρος; Αυτά είναι παιχνιδάκια.Και είναι ντροπή να απασχολείτε έναν μεγιστάνα που ζει σε κάποιο γραφείο κάπου στον Πειραιά και “Πεθαίνει κάθε ξημέρωμα” για την ΑΕΚ,με τέτοιου είδους μικροτητες και…εφήμερες χαρές (ωπ!)
Τι θέλετε δηλαδή…; Να τα “πάρει” στο κρανίο και να αγοράσει καμία αφίσα της Μπαρτσελώνα και να μην έχετε που να σταθείτε μετά;
Γι αυτό,σιωπή,προσευχή,τάματα υπερ υγείας, και όσο γίνεται “βάλτε πλάτη” να σηκώσουμε τον Βεργκικεντορίξ στην Ασπίδα.

Υ.Γ: Επειδή πολυ έχω ζαλιστεί πια με αυτά τα δακρύβρεχτα περί “προσφυγιάς”, “ξεριζωμού”, “ξυπολυσιάς” και περιφάνειας, να πως πως-κατ εμε φυσικά-“ΑΕΚ” δεν είναι κυρίως αυτά αλλά “κάτι άλλα”: Βυζαντινογέννητη,Κωνσταντινουπολίτισσα, Αυτοκρατόρισσα. Κυρίως και πρωτίστως αυτά. “Αθλητικη Ενωση Κωνσταντινουπόλεως” ονομασαν τον σύλλογο οι ιδρυτές του. Οχι Αθλητική Ενωση Κακομοίριδων ούτε Κσεριζωμένων ούτε Κσιπόλυτων.  Μνεία και αναφορά στην Πόλη γίνεται και ότι με εκεί συνέδεε τους ανθρώπους που εκδιώχθηκαν και τους υποχέχθηκαν οι εδώ αρκουδόγυφτοι ως “Τούρκους”.

Δεν είναι δηλαδη καν “Ενωση Κωνσταντινοπολιτών”-που και αυτό θα ήταν αρκετό. Είναι νέτα-σκέτα “Ενωση Κωνσταντινούπολης”. Δηλάδη επαν-ιδρύθηκε μεν-αναγκαστικά-εδώ,ΑΛΛΑ ΔΡΑ ΣΑΝ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΚΕΙ. Οπότε,έλεος με τη κλάψα. Το λέω,με αφορμη-αλλά και όχι μόνο- την ακόμα μια ανακοίνωση του “εγγυητού” που κάτι λέει πάλι για “ξεριζωμούς” και “λάσπες” και “χώματα”.  Ο -πάσης φύσεως-πρόσφυγας καλόν είναι να πάψει να μνημονευεται αλλα και να αυτοπροσδιορίζεται  ως τέτοιος,λες και πρόκειται για ΑΜΕΑ,αλλά με επιμονή και δουλειά, να αναζητά να γίνει αυτό που ήταν κάποτε και κάτι ακόμα περισσότερο. Οχι μνημόσυνα.

Οι “ρίζες” της ΑΕΚ δεν βρίσκονται στην προσφυγιά,αλλά στο Πέραν. “Μεταφύτευση” έκαναν οι άνθρωποι. Δικέφαλο Αετό  έχει για έμβλημα. Οχι πρόβατο με κουδούνα.

Connect

Κατηγορία άρθρου Άρθρο. Βάλτε Bookmark το μόνιμο σύνδεσμο.

14 Responses to ΜΑΝΑ ΚΟΥΡΑΓΙΟ

  1. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    Έχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με την ΑΕΚ και τις καταβολές της!.Το μυστικό της ιστορικά ήταν η ανάλυση του τελευταίου της αρκτικογράμματός τής που δεν έχει σχέση ιστορικα μ’αυτην την κλάψα που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια – 80ς κι έπειτα για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους!Κι αυτό από μια συγκεκριμένη ομάδα προσφύγων που ήταν και μειοψηφία στην νότια Ελλάδα.Μέχρι τότε η ΑΕΚ ήταν μια ομάδα που έπαιζε καλό και τεχνικό ποδόσφαιρο, που ήταν μακριά απ’τα κέντρα εξουσίας και την στηριζαν οι «ουδέτεροι» φίλαθλοι από Κρήτη σε Έβρο.Η πλειοψηφία των Ρωμιών της Πόλης ξεκίνησε νάρχεται στην Ελλαδα μετά τα Σεπτεμβριανά το 55,συνεχίστηκε το 63 και σχεδον ολοκληρώθηκε στο Κυπριακό,όχι από φόβο αλλά λόγω της σταδιακής αποψίλωσης του ρωμαίικου πληθησμού και της εσωτερικής μετανάστευσης των Τούρκων της Ανατολής στις μεγάλες πόλεις.Η νοσταλγία για τους Κων\πολίτες δεν ήταν για τις «χαμένες πατρίδες»-το ίδιο συνεβαινε και με τους παράλιους μικρασιάτες αλλά για την αντιμετώπιση από τους «ντόπιους» που κι αυτοί δεν ήταν τόσο «ντόπιοι»!Η «κλάψα» ξεκίνησε όταν άρχισαν νάρχονται οι πρώτοι Καυκάσιοι Πόντιοι στα 70ς και κορυφώθηκε μόλις άνοιξαν τα τείχη σ Σ.Ε Δημιουργήθηκαν οργανώσεις,σύλλογοι,λόμπια κι άρχισε η καραμέλα.Αθλητικά αξιοποιήθηκε αρχικά στην Β.Ελλάδα και κατέληξε στον εγγυητή να προλογίζει ημερολόγια!Υ.Γ Η ιστορία είχε ξεκινήσει στη Θεσσαλονίκη απ’το 25 όταν διέλυαν την ΑΕΚ Θεσ.για να ενσωματώσουν «μακεδονικά» όλο αυτό το ετερόκλητο πλήθος.Στην αρχη τετράφυλλο-για να ξεχωρίζει με το ξαδελφάκι της πρωτεύουσας -και μετά πεσμένες φτερούγες και μαύρο μην τυχόν σηκώσεις κεφάλι απ’το κλάμα για πόσο σε αδικουν οι χαμουτζήδες οικονομικά,πολιτιστικά κλπ κλπ.Λες κι ο ΒΑΟ δεν είχε θέματα,χα!

  2. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    Έπρεπε να βάλεις φώτο την πάλη με την αρκούδα.«Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου» ταιριάζει γάντι στην περίπτωση!

  3. Ο/Η YannisDoctor λέει:

    Καλησπέρα. Προσπάθησα και χθες να αφήσω σχόλιο.

    Θέλω να ρωτήσω σχετικά με την ΑΜΚ της Δικέφαλος:

    1. Γιατί στην ανακοίνωση λέει ότι η Δικέφαλος έχει και την ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ του γηπέδου;; Τι εννοεί;; Θα πληρώνει η ομάδα ενοίκιο για να παίζει;

    2. Ποια είναι τα έξοδα που προέκυψαν τα οποία οι τωρινοί μέτοχοι δεν μπορούν να καλύψουν;; Ο εγγυητής αν θύμωνε δε θα αγόραζε την Μπαρτσελόνα;; Σε ένα γήπεδο 60 εκατομμυρίων με τα 30 να βγαίνουν απ’την ίδια την ομάδα, και άλλα 20 απ’την Περιφέρεια, κολλάει;;;

    Ευχαριστώ, Γιάννης

  4. Ο/Η Πίσσα και πούπουλα λέει:

    Στο πρώτο η απάντηση είναι ότι-τυπικά- (όπως π.χ. και με την “Καραισκάκης ΑΕ”) η “Δικέφαλος 1924” έχει
    πάρει τα δικαιώματα από την Ερασιτεχνική ΑΕΚ όπου και ανήκει το κτίσμα, για 49 χρόνια προς εκμετάλευση του γηπέδου,αφου η “μάνα” ΑΕΚ,όπως κάθε ερασιτεχνικό σωματείο,δεν μπορεί νομικά να φτιάξει ή να γίνει η ίδια Α.Ε. και άρα απαγορεύεται να “εκμεταλευτεί” οτιδήποτε. (τυπικά και με βάση το καταστατικό της πάντα)
    Οσο αφορά στο δεύτερο εύλογο ερώτημα-απορία,δεν γνωρίζω. Μια “απάντηση” έδωσε με την αναρτησή του ο Δημάτος για το “που πάνε τα λεφτά”. Μας “φανέρωσε” την μοίρα των 19 μόνο εκατομυρίων. Τα “άλλα”,τα “ξέχασε”. Δεν βαριέσαι. Μπρος στα κάλη τί είναι ο πόνος. Ακόμα και η απλή πρόσθεση δευτέρας Δημοτικού,πάει περίπατο. Οποιος έχει διαρκείας,θα είχε και ένα λογο-και έννομο συμφέρον άλλωστε-να απαιτήσει να μάθει που στο διάολο πάνε τα λεφτά του.
    Αλλα μάλλον είτε παρασέβονται τον “εγγυητή”, ή φοβούνται μη φάνε καμιά μπούφλα. Εχει πείσει τους πάντες(;) ότι δαγκώνει (κυριολεκτικά και μεταφορικά).
    “Κωσταλέξη” επικρατεί στην ΑΕΚ αδερφέ.

  5. Ο/Η Πίσσα και πούπουλα λέει:

    Πόσο σωστά τα λές Γιάγκο. Ετσι είναι,τουλάχιστον απ΄την δική μου οπτική γωνία.
    Μεταπολεμικά-όταν και συμφωνήθηκε το “σφουγγάρι” από την Δεξιά στα αμαρτήματα του ΚΚΕ-με αντίτιμο την πλήρη χειραγώγησή του σε αυτήν- έγινε της μοδός να είσαι “αριστερός”. “Ητημένος” αλλά “νικητής”. Μιλάμε για γέλια. Σε σπάω στο ξύλο,σου δίνω μια ψωροσύνταξη ως “αποκατάσταση” και σε έχω στο καφενείο για να σπάω πλάκα με τις ιστορίες σου,καθώς όμως εγώ κάνω το κουμάντο.

    Οπως σήμερα είναι της μόδας να είσαι “περιβαλλοντικά ανήσυχος” και λογής-λογής “δικαιωματιστής”.
    Μεγαλό μέρος λοιπόν αριστερού κόσμου-παραβλέποντας την θεική της καταγωγή,γοητεύθηκε από την πρόσφατη,την χωμάτινη και έτσι εναγκαλίστηκε την ΑΕΚ-του Αυτοκρατορικού Δικέφαλου υπόψην- ως σωμματείο με “προσφυγικές καταβολές”. Ως λιμήν κατατρεγμένων. Εκεί, μπήκε η ταμπέλα του “ταλαίπωρου” κλαψιάρη,που δεν “απαιτεί” αλλά “μάχεται”. Δεν χτυπα το χέρι στο τραπέζι αλλά υπομένει. (“τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα” αν θυμάσαι, κλπ). Κύριος εκφραστής άλλωστε για καμια 20αριά χρόνια της φανατικής κερκίδας ήταν μη ξεχνάμε ο Χατζηχρήστος. Η ατιμέλεια, ο αριστερόστροφος λόγος, η κρυφή γοητεία της αντιμπουρζουαζίας και η “λεβέντικη” κακομοιριά προσωποποιημένη. Αποδεχοταν φυσικά-και πως αλλιώς;- την “προίκα” της βυζαντινής αυτοκρατορίας και της αρχοντοαναθρεμένης Πόλης, αλλά αναγκαστικά,όπως αναγκαστικά κάποιος ανέχεται τις Θερμοπύλες,ενώ είναι “ειρηνιστής” (μη χέσω). Αλλά τα κύρια γνωρίσματα της ΑΕΚ -κατα τον ίδιο-τα οποία και διατυμπάνιζε και ριγούσε με αυτά,ήταν ο ξυπόλυτος πρόσφυγας,τα “άγια χώματα” (στα οποία τον πέταξαν εντελώς τυχαία αι αρχαί του τότε κράτους) το δισάκι με το ξεροκόματο και ο μπόγος.

    Που χρόνος για πορφύρες,για Αυτοκρατορίες,για Βυζάντια,για Παλαιολόγους,για Μεγάλες Εκκλησίες και για σπαθιά και τσεκούρια. “Είμαστε διαφορετικοί” σημαίνει “υπομένουμε καρτερικά”, “δεν συμβαδίζουμε με τους άλλους”, “είμαστε με τον Γκεβάρα και όχι με τον καπιτάλα” “δώς μου ένα λόγο να κλάψω για να συνεχίσω να υπάρχω” “δείρε με προκειμένου να γίνω “αντιστασιακός” σε κάτι,έστω και στον πόνο” και τέτοια πράγματα.
    Ρε σεις, άμα η ΑΕΚ είχε ρίζες προσφυγικές και καταγωγή “από κάτω”, η πρώτη που θα ήταν φόλα ΑΕΚ θα ήταν η Κανέλη. Εστω και για τα προσχήματα. Ουτε κατα διάνοια.

    Ακόμα και σήμερα, ο “πυρήνας” της εξέδρας, μαζευει τρόφιμα-καλά κάνει, συμπάσχει σε πρόσφυγες και μετανάστες-καλά κάνει- σηκώνει πανό υπερ της γυναίκας και κατά του ρατσισμού-καλά κάνει- αναρτά πανό για κάθε ζωντανό πλάσμα επί γης,θυμάται ακόμα και τα παραγνωρισμενα μηρμήγκια του Αμαζονίου,αλλά δυσκολευόμαστε να βρουμε κάτι που να έχει άρωμα εξουσίας. Αυτοκρατορικής αίγλης,έστω και ως αναμνηση. Μια κουβέντα βρε αδερφε,μια σύναξη,μια ομιλία,ένα event κάτι με αναφορά στο Βυζνατινογέννητο παρελθόν του συλλόγου και το “πόθεν” της ιδέας της ΑΕΚ. Μόνο εράνους για πάνες και μακαρόνια. και λόγια παχια,γραμμένα με πέντε πήχες στα πανό. Τα οποία όταν δεν βρίζουν τον Μπάγεβιτς ως άτεκνο και ανικανο, μας παρακινουν στον ορθο δρόμο της συνδρομης,του εράνου και της κλάψας για το σωσμό του πλανητη,του γαλαξία, των κινέζικων πάντα και της καρέτα-καρετα. Και καλά: “εμεις,σε σχέση με εσάς,είμαστε περισσοτερο άνθρωποι”. Χα!

    Φυσικά με τα χρόνια αυτό-όπως ΟΛΑ άλλωστε-φθήνει και ξεθωριάζει. Το ΚΚΕ και κατεπέκταση οτιδηποτε αριστερο-με την φθηνα και στενα πολιτικη κομματικη έννοιά του, σχεδον εξαυλώνεται,αφου δεν εχει λογο υπαρξης. Φυσικά η μετάλλαξη είναι παρούσα,στο πρόσωπο του Βαρουφάκη π.χ.! Αριστερός-οικολογοπεριβαλοντοανθρωπιστής με κύριο πρόταγμα όχι τον αγωνα κατα του καπιταλισμου -αυτος μας ζει άλλωστε-αλλά ενάντια στο κάπνισμα,στο νέφος στην τρυπα του όζοντος και στα πετρέλαια. Βρέθηκε “βιόλα” να τη βαράμε για χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι έχει πολύ “ψωμί” αυτή η νέα πρόκληση. Πολύ “φαί”.

    Το θέμα εδώ βέβαια είναι τί “είδους” νέοι ΑΕΚτζίδες αναπτύσονται,δεδομένου ότι υπάρχει ένα “κενό” 20ετίας τουλάχιστον,δηλαδή μιας γενιάς σχεδόν όπου πάμπολλοι “νεοσσοί”, ΑΕΚόπουλα δηλαδή διδάσκονται στρεβλά την ΑΕΚ και ομνύουν σε πράκτικες,σκεπτικά και αντιλήψεις τα οποία δεν νομίζω ότι συμβαδίζουν με ότι είχαν κατά νου οι ιδρυτές του συλλόγου.
    Φυσικά οι εποχές δεν γυρίζουν πίσω-ποιος το θέλει άλλωστε;- αλλά η αναπροσαρμογή παλιών εθίμων και “εντολών” στην νέα σημερινή πραγματικότητα και η οφέλιμη ενσταλλαξή τους,είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο, και ένα μόνιμο πρόβλημα που δεν αφορά φυσικά μόνο την ΑΕΚ ως ιδέα ή το ποδόσφαιρο ως φανόμενο.Ισχύει γενικότερα. Πως δηλαδή να συνεχίσεις να πιστεύεις κάτι “παλιό” χωρίς αυτό να έχει μετατραπεί σε “μουσείο” και να σε εμποδίζει να ζεις στο σήμερα.

    Μεγάλη κουβέντα ανοίξαμε. Τέλος πάντων.

  6. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    Αν κρίνω απ’τον γυιό μου στα 17,αυτή η προσφυγολαγνεία δεν αγγίζει,παρόλο πούναι γυιος Πολίτη κι έχει δεχτεί μελό διδαχήσεις από μένα.Ούτε το «1968» τον ενθουσίασε.Περισσότερο την κόρη μου που δεν ασχολείται με μπάλα αλλά με κινηματογράφο!Τα νέα παιδιά θέλουν καλό ποδόσφαιρο,βλέπουν Ευρώπη,δεν είναι σαν και μένα που θεωρούσα τον Παπαγιάννη Μέσι!Δε σε κουράζω άλλο κι ήταν υπέροχο το απαντητικό σου κείμενο ΥΓ Το μελοδραμα δεν ήταν μόνο προνόμιο των κομματικών σωλήνων της Αριστερας αλλά και του «Χώρου» της εποχής μου-παλαιά!

  7. Ο/Η Πίσσα και πούπουλα λέει:

    Προνόμιο όχι αλλά έκαναν τη κλάψα επάγγελμα.
    Φυσικά και η κλάψα υπάρχει παντού. Εδώ κλαίνε “μεγιστάνες” κανονικοί και μη.
    Η κινηματογραφική φιγούρα του Ξανθόπουλου-και οχι μονο- ήταν μια “απάντηση” στις τρέχουσες συνθήκες της εποχής. Οπου οι τιμιοι-μα φτωχοί και κατατρεγμένοι-στο τέλος έβρισκαν την άκρη,αρκει να επιμενουν και κυρίως να επιμένουν.Να αντέχουν στις κακουχίες δηλαδή. Πολύ βολική τάση,αλήθεια για το πολιτικο οικονομικό κατεστημένο της τοτε εποχής,προκειμενου να μην εγείρονται λογω πεινας και ανεχειας τα πληθη.
    “καντε υπομονη και μια λεμονια θα ανθησει στη γειτονια”.
    (υπέροχο τραγουδι παρεμπιπτόντως. Και γενικά η φτωχια γεννησε καλα πράγματα απο καλλιτεχνικης πλευράς. Το μονο καλό δηλαδή).
    Αυτά έχουν παρέλθει πια. Ο κόσμος “τρέχει” κυριολεκτικά και ζητά αποτελέσματα “εδώ και τώρα”. Γρηγορο φαι, γρηγορο αδυνατισμα,γρηγορα λεφτά,γρήγορο χτισιμο ομάδας (ωωωπ!)

  8. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    χα!Στο Π.Φάληρο πια δεν έχουμε ζωή,τράβα το χέρι μου κλπ

  9. Ο/Η Koreas λέει:

    @Χρήστος
    Ο φουκαραδισμος ήταν “προσφορά” των προσφύγων ή των παλαιοελλαδιτων;… Ψωμί κι ελιά και κωτσο βασιλιά;….. Φτωχή πλην τίμια Ελλάς……

    @γιαγκος
    Εγώ προσφυγακι ανατολιτης γεννημένος και μεγαλωμενος στο π. Φάληρο είμαι ταμαμ για το παράδειγμα σου;
    Σε πληροφορώ η γειτονιά στο Φάληρο ήταν και παραμένει αστική, καμία σχέση με Μάρθα βουρτση.

  10. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    @Koreas εγώ καθόλου πρόσφυγας και Πολίτης,γι’αυτό ανέφερα το Π.Φ για αστεϊισμό,αφού κι εγώ εδώ μεγάλωσα!

  11. Ο/Η Koreas λέει:

    @γιάγκος
    πως γίνεται Πολίτης και καθόλου πρόσφυγας. η οικογένεια σου με τη θέλησης της έφυγε από την Πόλη;

    Αν επιτρέπετε σε ποιο δρόμο, σε ποια γειτονιά μένεις στο Φάληρο;

  12. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    Προς Koreas Οι Κων\πολίτες δεν είναι πρόσφυγες,δεν ήρθαν με την καταστροφή του 22 ούτε με τη «γενοκτονία» των Ποντίων,ούτε με τις ανταλλαγές πληθυσμού της Αν.Θράκης.Το 19 όπως οι Έλληνες μπήκαν στη Σμύρνη σαν εγγυητές,στην Πόλη μπήκε πολυεθνική δύναμη (και Έλληνες) !Μετά την καταστροφή ,στη Λωζάνη,οι Rum orthodox εξαιρέθηκαν απ’την ανταλλαγη πληθυσμών μαζί με τον μουσουλμάνικο πληθυσμό Ξάνθης και Κομοτηνής που ήταν λίγοι αλλά «καρπεροί» σε αντίθεση με μας.Η αποψίλωση σε Πόλη,Ίμβρο και Τένεδο ξεκίνησε αρχικά το 22.(Έφυγαν λίγοι στην αρχή, όσοι είχαν ελ.διαβατήριο και περιουσία σ’Ελλάδα κι Ευρώπη).Ακολούθησε μια περίοδο ειρηνική μέχρι το 1955 όπου έγιναν τα«Σεπτεμβριανά» όπου οι Τούρκοι έκαψαν μαγαζια,κατέστρεψαν περιουσίες και υπήρξαν και 3-4 θύματα.Αρκετοί απ’τον φόβο έφυγαν και εγκαταστάθηκαν στο Παγκράτι πούταν τότε εξοχή.Το 1963 λόγω γεγονοτων στην Κύπρο,οι Τούρκοι απέλασαν όλους τους Ρωμιούς με ελ.διαβαβατήριο όπου εκεί έφυγαν πολλοί με τις μικτές οικογένειές τους.Τέλος οι τελευταίοι ήρθαν το 74-75 από το φόβο γεγονότων σαν το Κυπριακό αλλά διατηρώντας τις περιουσίες τους.Από τότε τα πραγματα εξομαλύνθηκαν αλλά το πουλάκι εε πετάξει,αφού η Πόλη είχε καμιάδεκαριά εκατ.εσωτ έποικους και δεν είχε σχέση με μ’αυτή πούξεραν ΟΥΦ ΥΓ 1 Ναϊάδων και Νηρηίδων,κάτω απ’τον Παντοκράτορα,φοιτήσας προ αιώνων στο 1ο Λυκ Π.Φ,το μοναδικό τότε υπάρχον.Τότε χτίστηκε της ΚοψαχείλαςΤΓ 2 Πολλοί Πολίτες έπαιξαν στην ΑΕΚ το50-60.Λευτέρης Αντωνιάδης πούρθε στα γεράματά του και τούχουν κάνει άγαλμα η Φενέρ,Σταματιάδης,Λαβαρίδης,Πετρίδης.Κανείς πρόσφυγας!Δες το μελό «πολίτικη κουζίνα» είναι περίπου κατατοπιστηκό αφού είναι η εξωραϊσμένη αυτοβιογραφία του σκηνοθέτη Τάσου Μπουλμέτη,γκούγκλαρε,ρώτα και κανά Πολίτη σε κανα καφέ στν Αγ.Αλεξάνδρου.Θα τους ξεχωρίσεις απ’το παχύ λλλ +55-60 ηλικία!

  13. Ο/Η Koreas λέει:

    @ γιαγκος
    όσα αναφέρεις τα ξέρω, όχι από ψευτο-εγωισμό, σου είπα στο φάληρο έχω μεγαλώσει και συμμετέχω σε αθλητικές οργανώσεις και χορευτικά από παιδάκι.

    να προσθέσω κανα-δυο χοντρά:

    1. νόμος του 1932 περί απαγόρευσης συγκεκριμένων επαγγελμάτων στου ρωμιούς

    2. o εφάπαξ ειδικός φόρος Varlik Vergisi σε μη-μουσουλμάνους του 1942 (για ρωμιούς 156% της περιουσίας του καθενός), το φόρο επέβαλε η κυβέρνηση του Sukru Saracoglou, μιας κι ανέφερες τη φενερ;

    οπότε εσύ δεν αυτοαποκαλείσαι πρόσφυγας, δεκτό. πως αποκαλείσαι; εκτοπισμένος, forced migrant, μήπως σκέτο μετανάστης, μήπως φυγάς, μήπως οικειοθελώς αποχωρήσας, μπορείς να μου πεις;

    Γείτονα μήπως παίζουμε με τις λέξεις;

    νομίζω ότι το ξεκίνησες καλά όσον αφορά την “ανομοιομορφία” των ρωμιών της ανατολίας. φυσικά κι ήταν άλλος κόσμος οι καππαδδόκες-καραμανλήδες, άλλος οι ορθόδοξοι καυκάσιοι, κι άλλος κόσμος οι αστοί της πόλης. αυτό είναι βέβαιο και κατανοητό.

    όπως και ήταν πολύ διαφορετικά για τους Πολίτες που ήρθατε στην ελλάδα κάπως οργανωμένα και κρατήσατε τις περιουσίες σας, και διαφορετικά για εμάς που φύγαμε από το αιβαλί κυνηγημένοι, δε ξέραμε κατά που να πάμε, μας κοροϊδεψαν αισχρά με το θέμα των περιουσιών και είχαμε να αντιμετωπίσουμε και το κράτος των πελλοπονησίων του 20. Το ίδιο πράγμα ήμασταν;

    ΝΑ προσθέσω μόνο δυο ακόμη πραγματάκια όχι τόσο για εσένα που μάλλον τα ξέρεις αλλά για όσα παιδιά διαβάζουν.

    [από wikipedia]

    1. Η συμφωνία ανταλλαγής πληθυσμών (συμφωνία Λωζάνης) υπογράφηκε το Γενάρη του 1923, απλά ‘επικύρωσε’ αυτό που ήδη είχε συμβεί στους τουρκικούς και ελληνικούς πληθυσμούς. Από τους 1.300.000 Έλληνες που αφορούσε η ανταλλαγή μόνο περίπου 150.000 εγκαταστάθηκαν με οργανωμένο τρόπο. Η πλειονότητα είχε ήδη τραπεί σε φυγή, ακολουθώντας την υποχώρηση του ελληνικού στρατού, μετά την ήττα του στον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1919-1922, ενώ άλλοι είχαν εγκαταλείψει την Τουρκία από τις ακτές τις Σμύρνης. Η μονομερής μετανάστευση του ελληνικού πληθυσμού, μεταμορφώθηκε σε ανταλλαγή πληθυσμών με διεθνείς εγγυήσεις.

    2.Μέχρι την έναρξη ισχύς της Συνθήκης, 1 Μαΐου 1923, το μεγαλύτερο μέρος του Ελληνορθόδοξου πληθυσμού που ζούσε στα παράλια της Τουρκίας στο Αιγαίο είχε ήδη τραπεί σε φυγή. Η ανταλλαγή περιελάμβανε τους υπόλοιπους Έλληνες της κεντρικής Ανατολίας (Ελληνόφωνους και Τουρκόφωνους), τον Πόντο και το Καρς, ένα σύνολο περίπου 189.916 ατόμων. Από την άλλη, περιελάμβανε 354.647 Μουσουλμάνους πρόσφυγες στην Τουρκία.

    3. Η συμφωνία υποσχόταν ότι η περιουσία των μεταναστών θα διαφυλασσόταν, και ότι αυτοί θα μπορούσαν να μεταφέρουν ελεύθερα μαζί τους την όποια κινητή τους περιουσία. Απαιτούνταν επίσης η περιουσία που δεν θα μετακινούνταν να καταγραφεί σε καταλόγους, οι οποίες θα υποβαλλόταν και στις δύο κυβερνήσεις για τη φροντίδα των μελλοντικών αποζημιώσεων. Μετά τη σύσταση επιτροπής που θα ασχολούνταν με το ζήτημα της περιουσίας, κινητής και ακίνητης, αυτή η επιτροπή θα αποφάσιζε για το ποσό της αποζημίωσης που θα ελάμβαναν οι δικαιούχοι για την ακίνητη περιουσία τους (σπίτια, αυτοκίνητα, γη κ. τ. λ.). Δινόταν επίσης η υπόσχεση ότι οι πρόσφυγες στον νέο τους τόπο εγκατάστασης, θα ελάμβαναν υπάρχοντα ίσης αξίας με αυτά που άφηναν πίσω. Η Ελλάδα και η Τουρκία θα υπολόγιζαν τα συνολικό μέγεθος των περιουσιών των προσφύγων, και η χώρα με τη διαφορά υπέρ της, θα απέδιδε αυτήν (τη διαφορά) στην άλλη χώρα. Όλη η περιουσία που θα έμενε στην Ελλάδα θα ανήκε στο ελληνικό κράτος, και όλη η περιουσία που θα έμενε στην Τουρκία, θα ανήκε στο τουρκικό κράτος. Λόγω της διαφορετικής φύσης των πληθυσμών, η περιουσία που άφησαν πίσω η ελληνική οικονομική ελίτ της Ανατολίας, ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που άφησαν πίσω οι Μουσουλμάνοι γεωργοί στην Ελλάδα.

    4. Το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας των Ελλήνων που περιελάμβανε η ανταλλαγή, κατασχέθηκε από την Τουρκική κυβέρνηση ως “εγκαταλειμμένη” και συνεπώς ανήκουσα στο κράτος. Οι ιδιοκτησίες δημεύτηκαν αυθαίρετα κηρύσσοντας τους ιδιοκτήτες τους “φυγάδες” με απόφαση δικαστηρίου. Παραπέρα, κτηματική περιουσία πολλών Ελλήνων κηρύχτηκε “αζήτητη” με συνέπεια την διεκδίκησή της από το κράτος. Κατά συνέπεια, το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας αυτής πουλήθηκε στην ονομαστική της αξία από την τουρκική κυβέρνηση. Υποεπιτροπές οι οποίες λειτουργούσαν στα πλαίσια της Επιτροπής για Εγκαταλειμμένες περιουσίες είχαν αναλάβει το έργο της ταυτοποίησης των ατόμων προς ανταλλαγή, προκειμένου να συνεχίσουν το έργο της πώλησης των ιδιοκτησιών

    Τέλος σου επισυνάπτω τον ορισμό του πρόσφυγα από UNHCR Refugee Agency

    Ερώτηση: Ποιά είναι η ιδιαιτερότητα των προσφύγων;
    Οι πρόσφυγες ορίζονται συγκεκριμένα και προστατεύονται από το διεθνές δίκαιο. Πρόσφυγες είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται εκτός της χώρας προέλευσής τους εξαιτίας φόβου δίωξης, σύρραξης, βίας ή άλλων καταστάσεων που έχουν διαταράξει σοβαρά τη δημόσια τάξη, και οι οποίοι συνεπεία των καταστάσεων αυτών χρειάζονται «διεθνή προστασία». Η κατάστασή τους είναι συχνά τόσο επικίνδυνη και αφόρητη ώστε διασχίζουν εθνικά σύνορα για ν’ αναζητήσουν ασφάλεια σε γειτονικές χώρες κι έτσι αναγνωρίζονται διεθνώς ως «πρόσφυγες» με πρόσβαση σε βοήθεια απόκράτη, την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες(UNHCR) και άλλες σχετικές οργανώσεις. Αναγνωρίζονται ως πρόσφυγες επειδή ακριβώς είναι πολύ επικίνδυνο γι’ αυτούς να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και ως εκ τούτου χρειάζονται άσυλο σε κάποια άλλη χώρα.

    Ερώτηση: Είναι οι πρόσφυγες «εξαναγκασμένοι μετανάστες» (forced migrants);

    Ο όρος «αναγκαστική μετανάστευση» (forced migration) χρησιμοποιείται μερικές φορές από κοινωνικούς επιστήμονες και άλλους ως όρος που καλύπτει πολλές μορφές εκτοπισμού ή ακούσιας μετακίνησης είτε εκτός είτε στο εσωτερικό μίας χώρας. Για παράδειγμα, ο όρος έχει χρησιμοποιηθεί για ανθρώπους που έχουν εκτοπιστεί λόγω περιβαλλοντικών καταστροφών, συγκρούσεων, λιμού, ή λόγω μεγάλων αναπτυξιακών έργων.Ο όρος «αναγκαστική μετανάστευση» δεν είναι νομικός και όπως και στην περίπτωση της έννοιας «μετανάστευση», δεν υπάρχει καθολικά αποδεκτός ορισμός. Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων. Αντίθετα, οι πρόσφυγες,προσδιορίζονται επακριβώς κάτω από το διεθνές και περιφερειακό προσφυγικό δίκαιο, και τα κράτη έχουν συμφωνήσει σε ένα καλά προσδιορισμένο πλέγμα νομικών υποχρεώσεων απέναντί τους. Η αναφορά σε πρόσφυγες ως«εξαναγκασμένους μετανάστες» μετατοπίζει την προσοχή από τις ιδιαίτερες ανάγκες των προσφύγων και των αντίστοιχων νομικών υποχρεώσεων που η διεθνής κοινότητα έχει συμφωνήσει. Για ν’ αποφευχθεί η σύγχυση, η Ύπατη Αρμοστεία αποφεύγει τη χρήση του όρου «αναγκαστική μετανάστευση».

  14. Ο/Η Γιάγκος λέει:

    Αναφέρθηκα για τους Πολίτες μεταπολεμικά κι ότι άκουσα, τάκουσα από πρώτο χέρι αφού εγώ ήρθα μωρό και δεν θυμάμαι «πράμα».Όλοι σκυλομετάνιωσαν πούρθαν στο Γκρίκερλαντ αφού η αντιμετώπιση πούχαν δεν ήταν η αναμενόμενη γι’αυτους.Να φανταστείς μέχρι το 83 ήταν όλοι Τούρκοι υπήκοοι αφού η «μαμα πατρίδα» δεν τους αναγνώριζε σαν Έλληνες υπηκόους κι έπαιρναν ετήσια άδεια παραμονήςσαν Τούρκοι υπήκοοι.Από κει κι έπειτα μπορούσαν στην Πόλη ν’ακολουθήσουν όποιο επάγγελμα ήθελαν ιδιωτικής πρωτοβουλίας (εμπόριο κατά βάση,γιατροϊ σε κρατικά νοσοκομεία,δικηγόροι) χωρίς ενοχλήσεις ή επιπλέον φόρους .Ντάξει όχι καραβανάδες ή ανώτεροι δημ υπάλληλοι.Σ’όσα έγραψες συμφωνώ απόλυτα!