Xristougenna, ξέρω ‘γώ…

Και καλά να πρωτοτυπίσουμε. ‘Η και να  δείξουμε πως ελέγχουμε τα «γεμάτα» ταμεία τώρα που ήρθε η»ανάπτυξη». Η «πειραματίστρια» του «Onasis», είπε να μεταμορφώσει την Β. Σοφίας σε Βαρβάκειο,ή σε μεγάλο μπουρδελόμπαρο,με φώτα νέον που τρεμοαναβοσβύνουν αλλάζοντας χρώματα. Μόνο ξέχασε να βάλει και απ’αυτές τις ηλεκτρικές μυγοπαγίδες. Εκτός και αν είναι και τέτοια,οπότε όλα καλά.

Φως είναι,καλό είναι,σε μια πόλη που τη δέρνει το σκότος. Κανείς δεν λέει όχι στο φως και φυσικά σε όσες και όποιες πειραματικές και μεταμοντέρνες χρήσεις του. Υπάρχουν χιλιάδες σημεία που χρίζουν φωτισμού και φυσικά 11 άλλοι μήνες το χρόνο όπου μπορείς να «πειραματιστείς». Γιατί μέσα στα Χριστούγεννα, πρέπει να βλέπω αυτή τη μαλακία κατά μεσής της πόλης, η οποία μαλακία,υποτίθεται,αντικαθιστά-υποκαθιστά τα «απαρχαιωμένα» αστεράκια και τους παρωχημένους τάρανδους.

Μια φιλότιμη ομολογουμένως προσπάθεια «εκλογίκευσης» των εορτών,απομυθοποίησης μιας περιόδου η οποία καθαρά αφορά στα παιδιά-άρα εκείνα είναι τα κύρια «θύματα» της τσαπερδόνας του Ωνασείου, η οποία προσπαθεί να μας κάνει μεταμοντέρνους με το ζόρι.

Η «αποκωδικοποίηση» μιας αναχρονιστικής εορτής ή οποία με σύγχρονα φωτιστικά μέσα θα «απομυστικοποιηθεί», θα απεκδυθεί οποιουδήποτε όμορφου ψέματος και στεγνα ξερά και σκέτα θα αποδωθεί στο πόπολο ως μια μοντέρνα τάση αποιεροποίησης και απόσχησης από το δεισιδαιμονικό παρελθόν και τις όποιες εμμονές του,κρατώντας σε,στο παγωμένο «σήμερα». Καλό,δε λέω. Αλλά λίγο. Γιατί; Γιατί το νέο αυτό,είναι λιγότερο όμορφο από το προηγούμενο που αντικαθιστά. Ετσι απλά. Είναι Ασχημο ρε κοπέλα μου.Τι δεν καταλαβαίνεις; Θα έβγαινες ποτέ στο δρόμο με μια κατσαρόλα στο κέφάλι; (Καλά,δεν παίρνω και όρκο).

Μπορούν-ιδέες δίνουμε τώρα-τα φώτα-πινακίδες να έχουν διττή χρήση. Να αναγράφονται ηλεκτρονικά οι υπενθυμίσεις του κράτους προς τους πολίτες. π.χ: «φίλε,μη ξεχάσεις να αφήσεις κάτω από το «χριστουγεννιάτικο δέντρο» της Εφορίας,τις υποχρεώσεις σου σε ΕΝΦΙΑ,τέλη κυκλοφορίας και λοιπές εισφορές.Ευχαριστούμε. Kala Fotougenna».

Σιγα να μη πιάνετε «μία» στον νεοτερισμό και στην προοδευτικότητα ρε γατάκια κεντροβορειονοτιοευρωπαίοι και λοιποί, μπροστά στο καρακατσουλιό του ελληνικού χωραφιού.

Τι Βιέννες,τι Λωζάνες, τί Λονδίνα,τί Ρώμες,τί Βουδαπέστες και τί Στοκχόλμες. Που πάτε ρε με τα αστεράκια,τα ελαφάκια,τους αγιοβασίλιδες και τα ρέστα; Εδώ μιλάμε για Τέχνη. Την τέχνη της ασχήμιας, η οποία μπορεί να επιβληθεί ως μόδα. ‘Η να γίνει μια φιλότιμη προσπάθεια τουλάχιστον από «ανώτερους» και καλά «εκπαιδευμένους» μύστες, όπως το κορίτσι με τα πολλά προσόντα (sic) που είπε να νεωτερίσει με  νέον,μετατρέποντας κύριους δρόμους της πρωτεύουσας σε κρεαταγορά. Αλλωστε τί είναι η Αθήνα; Ενας καμβάς το τεράστιο αυτό κατσικοχώρι, όπου ο καθένας μπορεί και αφήνει τη «μουτζαλιά» του. Είτε χέζει στο πεζοδρόμιο κάποιος,είτε φωταγωγεί «χριστουγεννιάτικα» με τέτοιο τρόπο,είναι ένα και το αυτό.

Να μη ξεχάσουν να βάλουν i phone αντί για λίβανα και σμύρνα, μια κολώνα του ΔΕΔΗΕ-αντί για δέντρο και αντι για ελάφια,drones. Ακούς εκεί «Καλά Χριστούγεννα». «Καλές Αγορές» είναι το σωστό. Με παραμύθια θα ζούμε; Θέλετε να τα χαζέψουμε τα παιδιά με τις μαλακίες αυτές,τόσα χρόνια; Γι αυτό πτωχεύσαμε. Γιατί δεν βάλαμε από μία λάμπα έξω από τα σπίτια μας που να μην υποδεικνύει τίποτα. Οτι εδώ μέσα μένει ο «κανένας».

Χίλιες φορές τίποτα και απρόσωπος, παρά απλά «κάτι» και «κάποιος». Πως θα μετασχηματιστείς ρε μαλάκα άμα είσαι μόνο «κάποιος» ή «κάτι». Πρέπει να γίνεις «μηδέν», για να αποκτήσεις την κυκλική συμπεριφορά του σκύλου που κυνηγά την ουρά του.

Η κυρία,το επιτυχημένο αυτό πείραμα εν Ελλάδι, μπορεί και να το προτείνει σε Ελβετία,Αυστρία,Μ.Βρετανία,Γαλλία, Σουηδία κλπ. Να πάει η ίδια εκεί να πει και να εφαρμόσει τις ιδέες της. Που ζουν στο Χριστουγεννιάτικο «μεσαίωνα» οι άνθρωποι. Να δούμε πως θα φύγει από κει και με πόσες μούτζες.

Ο άλλος ο «μπρούμελ», ο δήμαρχος των Αθηναίων,το ασχημόπαπο της Ευρυτανίας, είπε να κάνει έτσι για τη πλάκα να’ούμε μερικές απ’ευθείας αναθέσεις,για να δει αν το πράγμα δουλεύει κανονικά,ή μήπως η 10ετής κρίση έχει κολλήσει τα γρανάζια του «αυτόματου αναθετισμού». Μπα. ‘Oλα λειτούργησαν ρολόι,σα μηχανή Μαλκότσι.

Γατάκια Ευρωπαίοι. Κωλώνει ρε η Ελλάδα; Τσακ-μπαμ:Πάρε 200 χιλιάρικα εσύ, άλλα 120 εσύ,άλλα 450 εσύ και πάμε για μερικά λεπτά να κάνουμε τη πλάκα μας στο κτήριο της βουλής, που πλέον δεν έχει άλλη λειτουργική χρήση πέρα από σύγχρονο πανί σκιών,καραγκιοζομπερντές δηλαδή. Απλά με πιο σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα. Ανάπτυξη να’ούμε.

Μάρτυρες του φαντασμαγορικού αυτού event, καμιά 150αριά αλλοδαποί στη πλάτεία Συντάγματος, που άφωνοι,με γουρλώμένα μάτια, κράταγαν την ανάσα τους,τόσο με τα χρώματα,όσο και  με την «ολική επαναφορά» της «αθάνατης» αυτής χώρας, η οποία πέρασε από την χρεοκοπία στην αλματώδη ανάπτυξη,εν μια νυχτί. Ε, μα είναι να μη μας προτιμάνε για την διαμονή τους οι άνθρωποι; Λογικό.

Πέτυχε το «πείραμα» λοιπόν και πάμε για άλλες «ομορφιές». Τόσο κοντά στα ταμεία,και να τα αφήσουμε απείραχτα; Τί λέτε ρε. Και τόσο καιρό τί περιμέναμε; Τον Αϊ Βασίλη;

Ω, ναι,σωστά. Τον «Αϊ Βασίλη», όντως.

 

Connect

Κατηγορία άρθρου Άρθρο. Βάλτε Bookmark το μόνιμο σύνδεσμο.

2 Responses to Xristougenna, ξέρω ‘γώ…

  1. Koreas says:

    @πίσσα και πούπουλα

    εγω Χρήστο (μιλάω σοβαρά) θα πρότεινα όλη αυτή η οργάνωση, ο στολισμός, οι απευθείας αναθέσεις, το καρακιτς, ο στυγνός μιμητισμός, η πειραματίστρια, ο μπρούμελ δήμαρχος, και τόσα άλλα να εγγραφούν στον αντιπροσωπευτικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της Unesco.

    Δε μπορεί αγαπητέ, δε γίνεται, κάποια χρησιμότητα θα έχουν για το ανθρώπινο είδος όλη αυτή η τσαπατσουλιά. να μην το κρατήσουμε μόνο δικό μας «επίτευγμα». Ποιός ξέρει ίσως ο μελλοντικός άνθρωπος να έχει ανάγκη κραυγαλέα παραδείγματα προς αποφυγήν.

    Αν θέλεις να το πάμε και λίγο παραπέρα.
    Διαβάζω ότι Η μετακινούμενη κτηνοτροφία , Η βυζαντινή μουσική ή Ψαλτική Τέχνη, το εθιμικό δρώμενο των Μωμόερων σε οκτώ χωριά της Κοζάνης, κτλ, κτλ κτλ έχουν γίνει Άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας, μήπως να γίνει όλη αυτή η χώρα ένα παγκόσμιο μνημείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Τι μας λείπει;

    Από το Σουφλί έως τη Γαύδο και από τη Στρογγυλή έως τους Οθώνούς τα πάντα όλα ένα παγκόσμιο άυλο μνημείο (προσοχή στο άυλο). Χωρίς υφαλοκρηπίδες και αποκλειστικές ζώνες εμπορείου, χωρίς σύνορα, χωρίς αστυνομίες και νόμους.
    Η μοναδική χώρα η οποία θα ανήκει στην Unesco, θα είναι άυλη και θα προστατεύεται ως παγκόσμιο μνημείο, τα λαγκάδια, οι θάλασσες, τα βουνά, οι πόλεις της,(ακόμη και τα υλικά θα θεωρούνται άυλα) αλλά προπαντός ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ που την κατοικούν. οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ αυτοί της χαρίζουν μια απίστευτη, μοναδική ομορφιά, άυλη πάντα.

    PS. για του λόγου το αληθές, πες μου ανθρωπολογικό τύπο σαν τον εγγυητή που θα βρεις. να δηλώνεις μεγιστάνας και γονυπετής να παρακαλάς κάποιον πατούλη και κάποιους τελευταίους δημοσίους υπαλλήλους (μια χοντρούλα με γυαλάκια είδα σε μια φωτο) για να πάρεις τα 20 που σου λείπουν. και δε λέω να τους χαρίσεις τα 20, αλλά να πηγαίνεις εσύ ο ίδιος, και να παίρνεις πόζες με τη χονδρούλα και τον πατούλη, δεν είναι αύλη πολιτιστική κληρονομιά η οποιά μπορεί να χαθεί;

  2. Ανώνυμος says:

    Εγώ πάντως νηστεία δεν κάνω,στο μπεοκλη μου,αρνισια παιδάκια κατευθυαν.