ΚΑΤΑΛΗΨΗ

Αφορμή για το κείμενο, ήταν μια μαθητική κατάληψη. Το κείμενο δημοσιεύθηκε στις 28/10/2006 και σήκωσε βουνά από σχόλια. Η εφημερίδα το ξαναδημοσίευσε και δυό εβδομάδες μετά.

—————————————————————————————————————–

ΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑΡΗΔΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΘΑ ΣΕ ΠΗΔΗΞΟΥΝ ΑΥΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ

ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΘΕΝ ΤΟ ΧΛΕΥΑΖΟΥΝ

**************

Μόνο για γκαρσόνι κάνεις, ηλίθιε αιώνιε Έλληνα ;

….Ε, ΤΟΤΕ ΝΑ ΦΤΕΙΑΞΕΙΣ ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΣΟΥ !


Yπάρχει  και ένα όριο. Σε όλα υπάρχει ή θα έπρεπε να υπήρχε. Αμάν με την παιδεία και τους καθηγητές και τους φοιτητές και πλέον με τους μαθητές. Πάλι οι παλιότεροι φταίνε και το σύστημα και γενικά πάλι κάποιος παραδιπλανός και ποτέ οι ίδιοι και γιατί άραγε. Ποιος να ζητήσει ευθύνες από μαθητές ή φοιτητές ή και από καθηγητές που όλοι συμπεριφέρονται σαν δημόσιοι υπάλληλοι. Και καλά οι καθηγητές είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Πραγματικά στα αρχίδια τους. Οι άλλοι γιατί δρουν κατ’ αυτόν τον τρόπο;

 

Λέω ναι στην πολιτικοποίηση, ναι στον κριτικό τρόπο σκέψης, ναι στον προβληματισμό όσο αναφορά την κοινωνικότητα των μαθητών και την διευθέτηση του ελεύθερου τους χρόνου αλλά υπάρχουν  και ορισμένα πολύ σημαντικά όχι. Και κακά τα ψέματα αυτά τα όχι είναι πιο σοβαρά. Και όταν πεις όχι ,υπάρχει ένα κόστος και είναι ο δύσκολος δρόμος. Δρόμος που δεν μπορεί να ακολουθήσει ούτε η αφελής σκέψη ενός μαθητού ούτε και η σκέψη ενός γονιού που απλά πάει να την βγάλει. Η απειρία του μαθητού σαν προσφορά προς τον εαυτό του κατά πρώτον και προς την κοινωνία κατά δεύτερον συμβαδίζει με την  αντίστοιχη ηλιθιότητα του γονιού και την απόλυτη παραδοχή του ότι δεν έπρεπε νάχει παιδιά. Όμως τάκανε θα πεις.

Εδώ ξεκινάει το δράμα. Βγήκε το παιδί και επειδή ούτε το θέλαμε, ούτε ξέρουμε τι να το κάνουμε, ούτε και ξέρουμε και πώς να πορευτούμε μ’αυτό αποφασίζουμε να του κάνουμε όλα τα χατήρια και να μην του πούμε ποτέ κάτι που θα το στεναχωρήσει. Νομίζοντας ότι αν το παιδί και ο μαθητής και ο φοιτητής δεν κουραστεί και δεν πάρει κάποια άρνηση από εμάς, θα μας  εκμηδενίσει και θα μας απαξιώσει. Εδώ ταιριάζει το <<αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα>>

Λέω όχι στα υπερβολικά δικαιώματα , στις χαλαρές παρεμβάσεις και στην άγνοια των καθηκόντων των μαθητών. Λέω όχι  στα ναι και στο χωρίς κάποιο κόπο χαρτζηλίκι που δίνεται για να την  βγάλουν οι γονείς. Λέω όχι στον δημοκρατικό λεχριτισμό που πέρασε ακόμα και στον χώρο της παιδείας μόνο και μόνο γιατί κάποιοι αγράμματοι και κατά τεκμήριο χειρότεροι στην ομάδα που βρίσκονταν αποφάσισαν να επιβάλουν το ΠΑΣΟΚ σαν τρόπο συμπεριφοράς και έκφρασης. Και με γνώμονα μόνο το εντελώς προσωπικό και παροδικό και σημειολογικά ανύπαρκτο σαν αξία κόμπλεξ τους κατέστρεψαν τα παιδιά μας. Τα κατέστρεψαν γιατί είναι πολύ εύκολο αν δεν σε καταλαβαίνει ο έμπειρος να απευθυνθείς στον άπειρο και να του παραμυθιάσεις το μυαλό με μαλακίες περί ισότητας, ισοδυναμίας, πολιτικής σκέψης, δικαιωμάτων και λοιπόν μπαρουφών.

Το αποτέλεσμα ποιο είναι; Οι πράσινοι λεχρίτες να θησαύρισαν και να εξακολουθούν νάναι κόμμα  που διεκδικεί μεταρρυθμίσεις και διακυβέρνηση. Οι άλλοι να ντρέπονται που δεν τους κοντράρουν. Αυτά είναι τα αστεία και αφορούν μόνο τους επαγγελματίες αρχίδια πολιτικούς. Το αποτέλεσμα  το σοβαρό είναι άλλο. Γονείς χωρίς παιδιά, παιδιά χωρίς γονείς και κυρίως όλοι απαίδευτοι και αμόρφωτοι. Γονείς χωρίς ίχνος ευθύνης και δυνατότητα παρέμβασης στα των παιδιών τους. Γιατί απλούστατα λείπει η επικοινωνία και ο ουσιαστικός διάλογος. Κύρια όμως η παιδεία και η γνώση και ο σεβασμός προς την  ιεραρχία και η  κατανόηση και η αποδοχή από μέρους των παιδιών ότι επιτέλους ρε αδερφέ έχουμε και κάποιες  υποχρεώσεις.

Ποιο παιδί καταλαβαίνει σήμερα ότι τα λεφτά βγαίνουν με δουλειά; Ποιο παιδί συνειδητοποιεί το γαμήσι που πέφτει έξω για να βγεί το χαρτζηλίκι του  και η καλοπέραση του; Ποιο καταλαβαίνει ότι τα πάντα είναι αγώνας και προσπάθεια και αγωνία και άχρηστο άγχος.  Και τέλος και κυριότερο ποιο καταλαβαίνει ότι σε κάθε ηλικία υπάρχει μια δουλειά που καλώς κακώς πρέπει να γίνεται. Καλή η πολιτική σκέψη και η διαρκής εναγώνια αντίσταση στα παρωχημένα. Καλή και η τζάμπα αντίδραση και αντίσταση  και η  αιώνια εφηβία. Όμως υπάρχει και κάτι άλλο.  Αυτό το άλλο είναι που θα σε προκρίνει στο αύριο και δεν στο μαθαίνει ούτε η κατάληψη ούτε και η χειραγώγιση από την απομάκρυνση από τους γονείς  μέσω κομμάτων και άχρηστων συμβουλάτορων. Έχεις δει ποιοι είναι επικεφαλής στην κατάληψη;

Κολλύριο και ανοίγεις τα μάτια. Οι τελευταίοι και οι δαχτυλοδιχτούμενοι όταν μια εκπαίδευση δουλεύει αξιοκρατικά. Οι άχρηστοι και αυτοί πού σε ονομάζουν σπασίκλα επειδή όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια. Σε ζηλεύουν μαλάκα γιατί ξέρεις ενώ αυτοί είναι και θα είναι τελευταίοι. Ο μόνος τρόπος να φανούν είναι η αντίσταση και το αυριανό πολιτιλίκι ή δημοσιουπαλληλίκι τους. Τότε θα σε πηδήξουν με τις διαδικασίες άμυνας τους  η υπεράσπισης του συστήματος που δήθεν σήμερα χλευάζουν. Εσυ θάσαι μόνος και ανυπεράσπιστος και θα ψάχνεις  για παλιούς συντρόφους.

Στα λάθη της Κουτσίκου θα κολλήσουμε;

 

Ποιόν να κατηγορήσεις τότε μωρέ; Πού να τα πείς; Ποιος να σε καταλάβει; Κάτσε να κάνεις τη δουλειά σου και πολιτικοποιήσου μετά. Μάθε όμως πρώτα. Δεν αγωνίζεσαι με τον έλληνα αλλά με τον ευρωπαίο ηλίθιε μαθητή και φοιτητή. Και ίσως με τον αμερικανό ή τον κινέζο . Αυτοί σίγουρα γελάνε με την κινητοποίηση σου ή τρίβουν τα χέρια γιατί θάχουν γελοίους αντιπάλους αύριο. Όπως και να το κάνουμε το κονόμι κινεί τη γη και την ύπαρξη  και όχι η κριτική σκέψη και τα λάθη της Κουτσίκου. Στο δε κονόμι είναι όποιος επιβιώσει και όποιος δεν γίνει γκαρσόνι. Εκτος αν έχεις αποδεχτεί αιώνιε έλληνα ότι για γκαρσόνι κάνεις οπότε πρέπει να φτιάξεις τον συνδικαλισμό σου. Όχι κύριοι εγώ θα δώσω μάχη για τα παιδιά μου  για να μην είναι έλληνες  αλλά σωστοί άνθρωποι του πλανήτη και κύρια πλήρεις για τις ανάγκες τους και τα αδιέξοδα τους μέσω μόρφωσης και όχι κατάληψης.   Προτιμώ τους μιγαδικούς αριθμούς από την πολιτική σκέψη που ούτως ή άλλως  χαμένη είναι στη βορά πρόσκαιρων συμφερόντων.

 

ΓΕΛΑΝΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ

Connect

Κατηγορία άρθρου Άρθρο. Βάλτε Bookmark το μόνιμο σύνδεσμο.

22 Responses to ΚΑΤΑΛΗΨΗ

  1. Ο/Η conpater λέει:

    Το συγκεκριμενο κειμενο,το`κοψα και το κρατησα τοτε . Η κορη ηταν 8 χρονων,ο μικρος 5,στην παρακαταθηκη λοιπον. Τριτη γυμνασιου η κορη,γινεται καταληψη στο σχολειο,την προηγουμενη της το δινω, Ετσι κι αλλιως ηταν κατα,απλα καταλαβε και δυο πραγματα παραπανω.Πολυ αργοτερα τοδωσε η μικρη στον μικρο σε αντιστοιχη περιπτωση. Οπως και αλλες σελιδες που ειχαν κρατηθει για χρονια μεχρι το μοιραιο.
    Επικαιρο το κειμενο σημερα,αφου δεν εχει αλλαξει τιποτα απο τοτε. Η μαλλον αλλαξε η απλοχερια των γονιων μεσω συγκρισης. Τα παιδια ειναι οπως τα μαθεις . Αν δεν τους πεις και καποια πραγματα την γαμησες κι εσυ σαν γονεας και τα παιδια. Οταν ομως το περιβαλλον (δινω πολυ σημασια σε αυτο),ειτε σχολειο λεγεται.ειτε παρεα,ειτε καποιος συλλογος, ειναι τρεις λαλυν και δυο χορευουν,τοτε η προσπαθεια απο το σπιτι ειναι εις διπλουν. Αν καταλαβουν τα παιδια,πως βοηθεια ουσιαστικη δεν θα εχουν απο κανεναν και πανω απο ολα απο την πολιτεια,τοτε βαζοντας το κεφαλι κατω ,ειναι μονοδρομος το να πετυχουν. Συγκρισεις θα γινονται παντα με αλλους που ειχαν τον “μπαρμπα”,αλλα δεν εχουν ολοι. Αλλα το ζητουμενο ειναι να μην υπαρχει καθολου “μπαρμπας” στο μυαλο τους. Ας υπαρχει για καποιους….Τι να κανουμε.

  2. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    Μπράβο ρε steven.

    Θα μου επιτρέψεις να μοιραστώ μια προσωπική ιστορία.

    Στο πανεπιστήμιο του Ρότερνταμ έκανα το Master μου. Εκεί όταν γράφαμε εξετάσεις για το μαθημα της στατιστικής, από πίσω μου δέχτηκα ένα αίτημα για να αφήσω ένα συμφοιτητη μου να αντιγράψει. Το έκανα αγνοώντας ότι εκτός του επιτηρητη υπήρχε και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης το οποίο κατέγραφε τη δραστηριότητα των υποψηφίων.
    Κάποια στιγμή με κάλεσε ο υπεύθυνος του προγράμματος κι αμέσως μόλις πήγα στο γραφείο του κατάλαβα ότι ο λόγος της συνάντησης μας ήταν η συμπεριφορά μου στις εξετάσεις στατιστικής. Αμέσως παραδέχτηκα τη συμπεριφορά μου, ζήτησα συγγνώμη και Περίμενα να με κατσαδιασει και να μου επιβάλει κάποια ποινή. Ο υπεύθυνος του προγράμματος όμως αποδείχτηκε ότι ήταν πολύ προχωρημένος και μου είπε κάτι το οποίο βρήκα μπροστά μου πολλές φορές στη ζωή μου και το πιθανότερο θα το συναντήσω κι άλλες.

    Μου είπε ανοιχτά και σχεδόν πατρικα, ότι προσεχε γιατί στη ζωή σου θα βρεθούν πολλοί που θα κοιτάξουν με πλάγιους τρόπους να σε μειώσουν να σε κοροϊδεψουν να σε προσπερασουν και να σε κρατήσουν πίσω. Με συμβουλέψε να έχω τα μάτια μου ανοικτά και να βρίσκω μηχανισμούς ώστε να προχωράω στους στόχους μου. Επίσης μου τόνισε ότι οι άνθρωποι που μπορεί να κρατήσουν ένα άνθρωπο πίσω μπορεί να είναι πολλές φορές και οι πιο αγαπημένοι του οι πιο οικιοι του. Επισης μου είπε ότι κυρίως οι άνθρωποι το κάνουν από αδυναμία, και κάποιες φορές βέβαια από υστεροβουλια και συμφέρον.

    Παρόλο που τα λόγια του και η συμπεριφορά του με συγκλονίσε, εκείνη τη στιγμή δε μπόρεσα να καταλάβω την αξία τους. Πίστεψε με στην οποία πορεία της ζωής θυμήθηκα και βρήκα μπροστά μου αρκετές φορές τις συμβουλές και τα λόγια του υπεύθυνου του προγράμματος. Σίγουρα μου στοίχισαν μια κάποια μοναχικοτητα και μια προσωπική απόσταση από διάφορες εκδηλώσεις, όμως με ξύπνησα, με ωριμάσαν, με προφυλαξαν από τεράστιο κόστος, και λάθη.

    Τη μεταλαμπαδευω εδώ μπας και φανουμε χρήσιμοι σε κανέναν άνθρωπο. Μπας και…

  3. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    Steven με αφορμή το κείμενο σου θα ήθελα τη γνώμη σου για κάτι. Για ποιο λόγο η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει κανένα πολιτικό φορέα ο οποίος να απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους άξιους, δημιουργικους, εργατικους;

    Δε μιλάμε για κυρίαρχο πολιτικό φορέα, αλλά για ένα φορέα ας πούμε του 10 %.

  4. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς Πρωταθλητής Koreas : Η Ελλάδα; Μην ειν΄οι κάμποι, τα βουνά, οι χαράδρες; η Ελλάδα είναι ο πληθυσμός της.Ποιός παραδέχεται εδώ μέσα τον άξιο; Άρα τι τύχη θα είχε αυτός ο πολιτικός φορέας; Τι άποψη έχει ο μέσος Έλληνας για την Ακαδημία ας πούμε; Ας πούμε καλή. Αν γινόταν αυτή, πολιτικός φορέας, τι τύχη θα είχε;

  5. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    Αμφιβαλλεις ότι θα είχε ένα 10 %;

  6. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς Πρωταθλητής Koreas : Φυσικά και αμφιβάλλω. Γιατί να το είχε;

  7. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    Δηλαδή παίρνει ο λέβεντης 3 με σχεδόν 40% αποχή και δε μπορεί ένας φορέας προβεβλημενων ανθρώπων να πάρει 10?

    Επίσης ένα σύνολο ικανων ανθρώπων σε διάφορους δήμους βγαίνουν δήμαρχοι στην ουσία χωρίς κάποια πολιτική στήριξη. Δεν είναι ένα θετικό δείγμα ότι υπάρχουν και υγιείς δυνάμεις;

    Ο λαός για εμένα παντού ο ίδιος είναι.

  8. Ο/Η akis λέει:

    @Πρωταθλητής Koreas
    Σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχουν ιδιαίτερα δυναμικοί πολιτικοί φορείς, είναι γενικό το κακό σε όλο τον πλανήτη. Απλά, σε άλλες προηγμένες κοινωνίες έχουν δομές που δεν επηρεάζονται από το εκάστοτε πολιτικό μόρφωμα, οπότε προχωράνε αργά ή γρήγορα. Εδώ ακόμα και για να βγάλεις δίπλωμα οδήγησης πας σε πολιτικό γραφείο. Συν ότι η νοοτροπία του κόσμου είναι αυτή που λέει ο steven, οπότε μην περιμένεις κάτι…

  9. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    @akis

    Οντως παγκόσμια σήμερα δεν υπάρχουν ιδιαίτερα δυναμικοι ιδεολογικοι φορείς, είναι διαφορετικό από τους Πολιτικους φορείς. Αλλά ας μην παίζουμε με τις λέξεις.
    Το οικονομικό περιβάλλον ειναι παγκοσμιοποιημενο και ιδιαίτερα μα ιδιαίτερα ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ, οπότε η πολιτική ελευθερία έρχεται σε δεύτερη μοίρα μιας και ο κυρίος στόχος είναι είτε η διατήρηση των κεκτημένων (δυση) είτε ο μεγαλύτερος κατάμερισμος (αναπτυσομενος) κόσμος. Μην παραβλεπουμε ότι η πιο δυναμική οικονομική δύναμη η Σιγκαπούρη είναι χώρα χωρίς πολιτική ελευθερία και χωρίς ελευθερία λόγου.

    Επομένως θα συμφωνήσω μαζί σου.

    Απλα εντύπωση δική μου είναι ότι η ελληνική αστική τάξη είναι σε χειρότερη κατάσταση από τους Έλληνες, αυτή δε μπορεί να προτείνει κάτι πολιτικά υγιές κι οχι ο κοσμάκης, ο οποίος εξ ορισμού ακολουθεί τις εξελίξεις.

  10. Ο/Η conpater λέει:

    Θα συμφωνησω με τον akis ,στις δομες που αναφερει στα προηγμενα κρατη. Δεν θα πρεπει να ξεχναμε μια βασικη παραμετρο. Αν πιασουμε στην Ευρωπη καποιο προηγμενο κρατος για παραδειγμα,να δουμε ποιους εχει γειτονες και σε τι γεωστρατηγικη θεση βρισκεται. Να ξεκινησουμε απο το β`παγκ.πολεμο και μετα,αφου ακομα δεν εχει γινει τριτος κι αρα ολα κυλανε ομαλα απο πλευρας πολεμου οπως τον ξερουμε. Μην ψαχνουμε και χανουμε ωρα,δεν υπαρχει. Αρα ολες αυτες οι χωρες ειχαν την χρονικη ευχερεια να φτιαξουν δομες,υποδομες,κι οτι αλλο χρειαζεται ενα κρατος.
    Η Ελλαδα βρισκεται εκει που βρισκεται,πανω σε μια μπαρουταποθηκη. Γειτονοι ? Πολλοι κι εκλεκτοι.Τουρκια, Αλβανια, Ισραηλ,τον ολο Αραβικο αχταρμα πανω και διπλα απο Ισραηλ,και με την Ρωσια και τους τοτε δορυφορους κρατη Βουλγαρια-Ρουμανια, να γλυκοκοιταζει την εξοδο στο Αιγαιο και την Μεσογειο. Επομενο ηταν ,οι πιεσεις που δεχοταν σαν κρατος να ηταν ασφυκτικες και παντα οι μεγαλοι φροντιζαν να υπαρχουν σε θεσεις πολιτικες και “κλειδια” της διοικησης και περι των οικονομικων ,ανθρωποι δικοι τους που θα εξυπηρετουσαν τα οποια σχεδια τους. Τις δομες να φτιαξεις,τι υποδομες,τι οργανωση οταν οι μισοι Ελληνες πολεμουσαν τους αλλους μισους για συμφεροντα τριτων.Γιατι εδω μπαινει κι ο παραγοντας Ελληνας πολιτης. Που σαν νοοτροπια ειχε παντα το ” εγω να μαι καλα και βλεπουμε για τους υπολοιπους…”. Για να μην πλατιαζουμε,φορεας οπως τον αναφερεις αγαπητε Κορεα ουτε υπηρξε,ουτε θα υπαρξει ποτε σε αυτη την χωρα.Ανεφερε ο Στηβεν την Ακαδημια,που εκει θα βρεις καποιους ανθρωπους ισως πιο σκεφτικους,πιο “μακρυα” απο τον οχλο. Ισως καποιοι εχουν σκεφτει την ιδρυση ενος φορεα,που γνωριζω πως την εχουν σκεφτει και συγκεκριμενα μια συζητηση εγινε το 2013, αλλα φαντασου πως κι εκει μεσα υπηρχαν αντιδρασεις ως προς την κλιση που θα πρεπε να εχει. Τα χανε ολα τα αλλα,και “τσακωθηκαν” για την κλιση,που θα γερνει. Φαντασου λοιπον τον φορεα εκεινον να εβγαινε στο προσκηνιο ζητωντας την ψηφο του κυριαρχου ελληνικου λαου,μιλωντας για μια πραγματικη αξιοκρατια,ισονομια, πραγματικη δικαοσυνη,να βαζει τελος στην φαυλοτητα του παλιου καθεστωτος, να εχει στο πραγραμμα του μονο 200.000 δημοσιους υπαλληλους, και να υποστηριζει σθεναρα το συμφερον της χωρας,αποκρουοντας “πιεσεις” Αμερικανων και Ρωσων που θα εβλεπαν τα συμφεροντα τους να σκαλωσουν εστω και προσκαιρα σε μια κυβερνηση καποιων ασπρομαλληδων σκεπτηκιστων. Δεν θα επαιρναν ουτε το 3% για να μπουν στην βουλη,κι αν ακομα εμπαιναν ηταν ζητημα χρονου να διαλυσουν η να τους διαλυσουν. Το ποσο ευκολα μπορουν να κανουν την χωρα κωλος-μουνι-γαρυφαλλο οι μεγαλοι οταν το θελησουν το εχουν αποδειξει. Μην παραμυθιαζομαστε και μεταξυ μας. Κοιτα τι γινεται στα Σκοπια τωρα, τι εγινε με την Γιουγκοσλαβια,με το Κοσσοβο,με το Ιρακ….

  11. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς conpater : Ολόσωστα όλα. Που καταδεικνύουν τον μαλάκα, που ζει ακόμα με την Ακρόπολη. Αν ήξερε ο μαλάκας που ζει, θα είχε λάβει τα μέτρα του και θα ήταν ακόμα καλύτερος βάσει κινδύνου. Γι’ αυτό μιλάμε για μαλάκα. Διότι ζει ακόμα με τα αρχαία και δεν έχει μάθει από τις καταστροφές που έχει πάθει εν μία νυκτί. Και του έχουν αφήσει την ισότητα της ψήφου μίνιμουμ, σαν κεεκτημένο δικαίωμα. Ενώ του την έχουν αφήσει για να τον πηγαίνουν με την βούληση του εκεί που θέλουν όλοι αυτοί που ελέγχουν το προτεκτοράτο. Ε, πιο μαλάκας πεθαίνεις από πανούκλα. Δημοκρατικά.

  12. Ο/Η davor λέει:

    ΣΤΗΒΕΝ ΕΙΣΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ!!!!!

  13. Ο/Η conpater λέει:

    “Δημοκρατικα”.
    Καποιες λεξεις τις εχουν ξευτυλισει τοσο πολυ που ακουγονται πλεον σαν μιαμα,σαν σιχαμενες. Λεξεις η φρασεις οπως “κυριαρχος ελληνικος λαος”, “η Ελλαδα ανηκει στους ελληνες”, και αλλες πολλες που ακουστηκαν και ακουγονται απο ενθεν -κειθεν πολιτικους. Που δεν εχουν καμια ηθικη φραγη,να τις χρησιμοποιουν για να παραμυθιαζουν τον κοσμο. Οχι τωρα,ανεκαθεν γινοταν.
    Στην α` γυμνασιου ,ακουγα συνεχεια το “θα”.Αυτο το περιβοητο “θα” που εμελε να καταστρεψει γενιες και γενιες. Ενα μελλοντικο μοριο που υπηρχε σε καθε στομα ελληνα ,γιατι ηταν η αρχη για το τι ηθελε να κανει στο μελλον. Το καταγαμησαν,οπως και τις φρασεις παραπανω.
    Απλη αναφορα εκανα, με την ευκαιρια της ” Δημοκρατιας ”
    Ο Ελληνας ζουσε παντα με το παθος και την εκδικηση,που περιοριζοταν ομως μεχρι τον γειτονα. Δεν ηταν για παραπανω. Θες η ανατολιτικη νοοτροπια των 400 χρονων ? Θες οτι απο το `21 και μετα ηταν χωρισμενοι παντα σε δυο μεριες? Θες οτι απο νοοτροπια ηταν “εγω” κι οχι “εμεις” ? Ειδικα στο τελευταιο ,ειναι η καταλυτικη διαφορα μεταξυ Ελληνων και Εβραιων. Που ειμαστε εμεις, που ειναι αυτοι. Και μην πιασουμε τωρα το θρησκευτικο μπασταρδεμα που μας χωριζει,γιατι θα μπλεξουμε τα μπουτια μας και ακρη δεν θα βγαλουμε. Αφηνουμε το παραμυθι εκτος του χωρου αυτου και παμε παρακατω. Και μια που ανεφερα την Ακαδημια σε προηγουμενο σχολιο,κοιτα αγαπητε Κορεα,την τελευταια 8ετια ποιοι τιμηθηκαν απο την Ακαδημια και εγιναν μελη της,μετρα χρονια απο σημερα προς τα πισω, σημειωσε το 2013 σαν σημειο αναφορας και βγαλε συμπερασμα γαιτι δεν κινηθηκε ουτε βημα.
    Ανεφερες την αστικη ταξη.Αστην σημερα,πιαστην απο τον πολεμο και μετα,αν και θα πρεπε να την πιασουμε απο το 25-30 μεχρι τον πολεμο και μετα παλι μετα απο αυτον. Ποι ησαν η αστικη ταξη ? Οι δικηγοροι,οι γιατροι, οι δημοσιοι υπαλληλοι, οι εργολαβοι, οι μεγαλεμποροι,οι εφοπλιστες. Ποια ηταν η εργατικη ταξη? Οι οικοδομοι,οι αγροτες.οι εργατες πασης φυσεως και δουλειας,αλλα εργατες. Διακρινεις καποια διαφορα που επαιξε ρολο στις επομενες γενιες? Μεχρι και σημερα θα ελεγα εγω. Η χειρωνακτικη εργασια ηταν,και η οποια ΔΕΝ απεφερε το εισοδημα που εφερναν οι δουλειες της αστικης ταξης. Για αυτο και μετα τον πολεμο,ολοι γαμηθηκαν να αστυφιλισουν στις μεγαλες πολεις,να πιασουν δουλεια στα εργοστασια των αστων,να κανουν κομποδεμα ωστε τα παιδια τους να σπουδασουν ,να γινουν καποια μερα γιατροι,δικηγοροι,μηχανικοι, αρχιτεκτονες. Αυτο ηταν το ονειρο τους,και μεταξυ μας δεν ειχαν και αδικο. Κοιτα σημερα που εφτασε η κατασταση. Ποιοι ειναι οι περισσοτεροι ανεργοι που εχουν φυγει μεταναστες, η που ειναι πτυχιουχοι και τυλιγουν σουβλακια. Οι αστοι, λεγομενοι, σημερα ειναι να τους κλαινε οι ρεγγες. Τους μικρο-μεσαιους αστους,γιατι τους μεγαλους δεν τους ακουμπαει τιποτα και ποτε. Παντα θα υπαρχει ενας τροπος για αυτους. Με τετοιες λοιπον αντιπαλοτητες,που δεν ξεθυμαναν στο περασμα των χρονων, ποιοι αστοι οπως τους ονομαζεις,θα εχουν την οξυδερκεια,την αντικειμενικοτητα και το οραμα ,να φτιαξουν ενα συλλογο,ενα κομμα θες ?, που να βασιζεται σε πραγματικα δεδομενα με βαση που ειναι η χωρα,τι βλεψεις εχει, με ποιους κινδυνους ζει καθημερινα. Οπως ειπε και ο Στηβεν,την Ακροπολη μην μας παρουν. Να την παρουν να την πανε που? Κουνιεται? Μην σου πω,ακραιο μεν,οτι ισως ηταν για καλο να την νοικιαζαμε για 50 χρονια σε καποιον ξενο,μηπως και γλυτωναμε απο τιποτα απεργιες και δημοσια ξευτυλικια. Τι εμαθες απο την Μικρασιατικη καταστροφη ? Σαν Ελληνες μιλαω,οχι προσωπικα. Σκατα τα εκανες,οπως τα εκανες σκατα και στον α`ππ. Τι εκανες στην ανταλλαγη πληθυσμων το `54,που ηρθαν 1 εκ Ελληνες της Πολης και των περιχωρων και εφυγαν 150000 (!) Τουρκοι ? Τι εκανες στο πραξικοπημα και μετα με τον Αττιλα 2,γιατι στον Αττιλα 1 ησουν με τις πυτζαμες. Τι εκανες οταν πηρες χαμπαρι οτι κατι δεν παει καλα με τον ΠΑΣΟΚ και τον ηλιο του? Τι εκανες οταν ο Σαμαρας ΑΝΟΙΞΕ τα συνορα και μπηκε στην χωρα η μεγαλυτερη λεχριτοσυνη που υπηρχε στην Ευρωπη, και που πλεον ειναι ομοεθνεις μας ? Τι εκανες οταν ο Σημιτης προετρεπε κοσμο να παρει δανειο να παιξει στο χρηματηστηριο ? Τι εκανες οταν ολα τα μεγαλολαμογια πολιτικοι εβγαζαν τις μιζες και ησαν Μυκονο,Καραιβικη και αλλου ? Τι εκανες οταν ενα απο τα μεγαλυτερα φασιστοειδη των πολιτικων κουναγε το δαχτυλο στον ομολογιουχο που του ζητησε τον λογο γιατι του εκλεψε τα λεφτα απο την τσεπη ? Τι εκανες οταν ο Σαμαρας γυρναγε ταινια τα Ζαππεια σαν το Ροκυ ? Τι εκανες οταν ο Τσιπρας ενω θα εσκιζε τα μνημονια με μια υπογραφη συχεχισε την ιδια πολιτικη και ακομα και τωρα τους εχει κανει ολους μια χορτα με λεμονι ? Τιποτα δεν εκανες,κι ουτε προκειται να κανεις. Και δεν μιλαω σαν ατομο εγω,εσυ ο καθενας. Μιλαω σαν ενας νεος φορεας,οπως λες,ο οποιος τα ΕΧΕΙ ΔΕΙ ΟΛΑ σε αυτη την ζωη. Γιατι στην Ακαδημια ο μικροτερος δεν ειναι κατω απο 60 χρονων. Τα αρχαια μην πειραξουν μονο και τον τιτλο…..

  14. Ο/Η Πίσσα και πούπουλα λέει:

    Γεννητριες κομματοσκυλων. Αυτος ειναι ενας απο τους κυριους σκοπους του ελληνικου εκπαιδευτικου “συστηματος”. (ενας αλλος κυριος στοχος ειναι να μαθει ο μικρος ελλην να μισει τη χωρα του και να πιθηκιζει)
    Το να παρατανε οι μαθητες-φοιτητες την προσωπικοτητα τους στην ” εξωπορτα” καποιου προεπιλεγμενου κομματικου σχηματισμου και να θετει τον εαυτο του στην “υπηρεσια” του,αποκτοντας ταυτοτητα κομματικη και φυσικα προσδοκωντας σε “εξαργυρωση” των υπηρεσιων του,υπο μορφη καποιας καρεκλας, αργομησθιας,η οποιου βολεματος.
    Τωρα,το αν φταινε κυριως οι “ξενοι,η μονο οι ” ξενοι” η και οι “ξενοι” σε αυτο το πανδημο εθιμο της λοβιτουρας δια της κομματικης υποταγης,λιγη σημασια εχει.
    Το αποτελεσμα ειναι αυτο που καμαρωνουμε.

    Ποσο δυσκολο ειναι να “αποτιναξει” κανεις τον ζυγο του; Παρα πολυ δυσκολο. Το να φανταζεσαι ενα μελλον μιας Ελλαδας ανεξαρτητης,ειναι σαν να φανταζεσαι πως οντας χαμηλουπαλληλος μιας πολυεθνικης,θα ερθει καποτε η ωρα που θα αναλαβεις τα ηνια της.
    Δημοκρατια- με την εννοια την Αριστοτελικη δηλαδη και οχι την Ανδρεοπαπανδρεικη- δεν υπαρχε. Ουτε εδω,ουτε αλλου.
    Η διαφορα μεταξυ της χωρας μας π.χ. και των λεγομενων ανεπτυγμενων της Δυσης εγκειται στο γεγονος και μονο της πολεμικης -η-και οικονομικης τους ισχυος. Τα εχει πει αυτα ο Θουκιδιδης εδω και 2.500 χρονια,δεν ανακαλυπτουμε την πυριτδα.
    Κανεις “τουμπεκι” και απλα-το μονο που σε “παιρνει”-ειναι μεσω της διπλωματικης οδου να αποσπας καλυτερες οσο ειναι αυτο δυνατον συμφωνιες με τους επικυριαρχους σου,προς οφελος του λαου που εμπροσωπεις.

    Ο χωρος της παιδειας,ειδικα στην ” επικινδυνη” Ελλαδα, “πειραζεται” συνεχως και μονιμως,ωστε να υπολειτουργει στρεβλα,κατατονικα και να εκβαλονται απο τα ιδρυματα της ως επι το πλειστον,ταγμενα κομματοσκυλα η ημιτυφλοι ψηφοφοροι,προτιγανισμενοι.
    Θα εχετε παρατηρηση πως ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΣ ΧΩΡΟΥΣ,ΔΥΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ,ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΚΕΙΝΑτα οποια ειναι διαβοητα-σε βαθμο ανεκδοτου πλεον- για τις απανωτες,συνεχεις αλλαγες οσο αφορα στον τροπο λειτουργειας τους: τα υπουργεια παιδειας και οικονομιας. ΤΑ ΠΙΟ βασικα δηλαδη στο σωμα ενος κρατους. Οταν εχεις συνεχεις αλλαγες,πολλες φορες ανα εξαμηνο στα δεδομενα,τις προηποθεσεις,τον συνεχη ανα-επανα-σχεδιασμο,τις χιλιαδες εγκυκλιους,τα απανωτα νομοθετηματα σε ρυθμο πολυβολου οπου η μια αποφαση αιρει,εμποδιζει η και ακυρωνει προηγουμενες με πληρη αδυναμια εστω και υποτυπωδους ευρυθμιας σε βαθος μηνων(ποσο μαλλον ετων), οταν εσκεμενα “πειραζονται” οι δυο αυτοι ζωτικοι χωροι, της παιδειας,δηλαδη της δεξαμενης κεφαλαιου και της οικονομιας,δηλαδη του τρεχοντος οικονομικου εριβαλλοντος, κατα τετοιον τροπο ωστε να μοιαζουν και να ειναι ως κινουμενη αμμος και συνεχως ναρκοθετουμενοι χωροι,προκειμενου να μην λειτουργουν ως πυλωνες σταθεροτητας και αρα προσελκησης κεφαλαιου (ως κεφαλαιο, νοειται οχι μονο το χρημα,αλλα και η εξειδικευμενη εκπαιδευση),αλλα. ως εκ των προταιρων χωροι-λαβυρινθοι, με προδιαγεγραμμενη αποτυχια.

    Αυτα τα δυο λοιπον,ειναι το Α και το Ω, σε μια κοινωνια. Σε αυτα κυριως υπερεχουν οι εξω και αυτα τα δυο ειναι που σχεδον απαγορευεται η ευρυθμη λειτουργεια τους στις χωρες προτεκτορατα,οπως εδω καλη ωρα.
    Μουσεια,φτιαξτε,σου λενε, Γηπεδα,καντε. Λιμανια,βεβαιως. Πειραματικα θεατρα,οσα θελετε. Παρτε και λεφτα μαλιστα. Καντε ΜΚΟ, καντε ενωσεις φιλανθρωπιας,καντε φιλους αυτοκινητου,καντε συλλογους προστασιας πεταλουδας του Αλιακμωνα,καντε οτι θετε. Εκτος. Απο δυο: σταθερο οικονομικο περιβαλλον και σταθερο συστημα εκπαιδευσης-καταρτησης. Ποσο μαλλον η με οποιαδηποτε τροπο διασυνδεση αυτων των δυο. ΠΟΤΕ. Αυτα,απαγορευονται.

    Ενταξει,δεν ειναι και πολλα,σε σχεση με αυτα που επιτρεπονται. Μπορεισ να καψεις εναν πανεπιστιμιακο χωρο,μπορεις να φτυσεις τον πρυτανη,μπορεις να χεσεις στην εισοδο του ιδρυματος,μπορεις να σκαρφαλωσεις τα καγκελα,να καταλαβεις τους χωρους του,να χρωμματισεις με το κομματοχρωμα της αρεσκειας σου τους τοιχους,να βγαλεις κανενα φραγκο πουλωντας ναρκωτικα απ το κυλικειο,αλλα προς θεου,μη ζητατε ευρυθμιες,ιεραρχιες,αξιολογησεις,κονδυλια και τα ρεστα.
    “Σπουδασε”, (δηλαδη χασε το χρονο το δικο σου και τα λεφτα του πατερα σου) και κατοπιν,αφου θα εχεις αρπαξει το δισκο σερβιρισματος η το παπι της διανομης,θα σε φωναξουμε οταν ” ερθουν οι δικοι σου στα πραγματα” να ροκανισεις λιγο απο το δημοσιο καρβελι,ωστε να δικαιωθουν οι κοποι σου,που για χρονια κοπροσκυλιαζες στα ουζαδικα και τις καφετερειες περιξ των ιδρυματων,τα οποια ομοιαζουν ως σταυλοι. Οπως σου πρεπει δηλαδη.

  15. Ο/Η akis λέει:

    Ελληνική αστική τάξη??????Τί είναι αυτό???Στην Ελλάδα τέτοια πράγματα δεν υπάρχουν..Υπάρχουν κουμπαριές, φαμίλιες, κάτι δήθεν τζάκια και οι λοιποί φτωχοί συγγενείς….A, και αγωνιστές της δημοκρατίας που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους….

  16. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    Ελληνας

    Άραγε ποιος έδωσε το παραπάνω όνομα στη φυλή μας; το ξέρει κάποιος ποιοι αποφάσισαν να ονομαζομαστε ελληνες;

    Οποίος και να ήταν ήταν μεγάλος πλακατζης. Έλλην ο γεναρχης των Ελλήνων, υιός του δευκαλιωνα του ανθρώπου που κατά τη μυθολογία έσωσε τον κόσμο κατά τη διάρκεια του τότε κατακλύσμου. Και ξεκίνησε η γενια των Ελλήνων.

    Ο μεγάλος αυτός πλακατζης μετά την απελευθέρωση μας από τους οθωμανους καθησε πηδηξε 400 χρόνια οθωμανων (μεταξύ μας, καλά εκανε) έσβησε και μινιμουμ 1200 χρόνια ρωμιοσυνης και ονόμασε το γηγενη, ΈΛΛΗΝΑ. Ωρε πλάκες…

    Του έβγαλε τη φούστανελα και τη βρακα και του φόρεσε χιτωνα, του είπε δεν είσαι ορθόδοξος αλλά ορθολογιστης, του απαγόρευσε να ρωβολαει στις ραχουλες αλλά να κάνει περίπατους με περισπουδαστο ύφος στην αρχαία αγορά, του είπε δε θα χορεύεις τα τσαμικα σου και τα χασαπικα σου αλλά θα διασκεδάζεις με τις αρχαίες τραγωδίες, του είπε ότι ο Καραγκιόζης δεν είναι ο αγαπημένος σου ήρωας αλλά θα θαυμαζεις το Σωκράτη άσχετα που δεν τον ξέρεις.

    Κατάφερε ο Ρωμιος να χάσει το σφριγος του την παράδοση του τη συνέχεια του και να ονειρεύεται Ακρόπολες και Παρθενώνες. Μπερδευτηκε μπουρδουκλωθηκε. Αρχαίος Έλλην, σκέφτηκε, ω τι ωραία. Τώρα θα με σέβονται όλοι, κι αν όχι θα επικαλουμαι τον θείο Πλάτωνα.

    Μίλαμε για τεράστια πλάκα. Μέσα στην Πλάκα όχι μόνο ξέχασε την ταυτότητα του ρωμιου, αλλά απέτυχε να ελεύθερωσει την πρωτεύουσα της ρωμιοσυνης, πούλησε τους ρωμιους της ανατολιας, πούλησε τους ρωμιους της Κύπρου, πούλησε τους ρωμιους της Αιγύπτου κι έχουμε και συνέχεια.

    Ξέχασε να διασκεδαζει να χορεύει να πίνει τα κρασακια να δουλεύει να είναι αυτάρκης να γαμαει ρωμαικα και οραματιστηκε τη δημοκρατία, την άμεση δημοκρατία που αυτός επίνοησε. Ο δημοκρατης ο αρχαίος Έλληνας Ο ΜΑΛΑΚΑΣ Ο ΜΑΛΑΚΑΣ.

    Θα έγραφα πολλά άλλα ταξιδεύω. Είμαι και φορτωμένος με κάτι υπαλλήλους υπουργείου.

  17. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    @akis

    Αν πούμε ότι υπάρχει μια ταξική συνείδηση Εσυ σε ποια τάξη Ανήκεις ; (εκτός από τον εαυτό σου φυσικα). Τα άλλα παιδιά που συμμετέχουν που νομίζεις ότι ανήκουν;

  18. Ο/Η ΚΩΣΤΑΣ λέει:

    Στην Ελλαδα τα στενο ατομικο συμφέρον υπερισχυει του συνολικου κοινωνικου συμφέροντος συν το ότι η θρησκεια εκκλησια παπαδαριο μοναχοι είναι τεραστιο βαριδι στο να γινουμε ένα κανονικο κρατος και όχι χωρα-χωρος

  19. Ο/Η akis λέει:

    @Πρωταθλητής Koreas
    Φίλε μου, όπως είπα και πιο πάνω, στην Ελλάδα δεν πιστεύω ότι υπάρχει καμία ταξική συνείδηση. Η μεγάλη πλειοψηφία ανήκει στους λοιπούς φτωχούς συγγενείς..Και με την έννοια φτωχοί, δεν εννοώ τα εισοδηματικά κριτήρια…

  20. Ο/Η Κωστής Δ. Θ. λέει:

    Εξαιρετικό άρθρο και πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση που γίνεται. Ο πολίτης έχει υποχρέωση να συμμετέχει στα κοινά, κατά το πρότυπο της αρχαίας Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Εφόσον έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα και δώσει τον απαιτούμενο όρκο.

    Πολύ σωστά στο άρθρο τονίζεται ότι η « δουλεία» των νέων είναι να εκπαιδευτούν και όταν έλθει η ώρα ως σωστοί πολίτες να συμμετέχουν στα κοινά.
    Από το πανεπιστήμιο θυμάμαι το ανέκδοτο της «δωρεάν παίδευσης», σε μια συνέλευση ανάφερα ότι τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει γιατί πολύ απλά την πληρώνει , μέσω φορολογίας, ο κάθε ένας μας.

    Ανάλογα την κοινωνία και την ιστορική στιγμή η ενηλικίωση άρχιζε κάποιες φορές από τα δώδεκα χρόνια. Ένα παράδειγμα οι Ρομά που ακόμα παντρεύουν τα παιδιά τους πολύ μικρά. Άσχετο αν συμφωνούμε ή όχι με την «παιδική» εργασία, προσωπικά μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν μου στέρησε ούτε την ευκαιρία να σπουδάσω ,ούτε την ενασχόληση με τα ενδιαφέροντα μου. Προφανώς δεν έκανα διακοπές κάθε καλοκαίρι. Στην ελληνική κοινωνία το όριο ενηλικίωσης, να βρω μια δουλεία και να είμαι οικονομικά ανεξάρτητος, τείνει προς τα 30 χρόνια. Αυτά τα γράφω ως παρατηρήσεις δεν τα αξιολογώ.

    Δεν είναι τυχαίο που ο κάτοικος Ελλάδας εργάζεται πολύ περισσότερες ώρες από τον Ολλανδό αλλά υστερεί σε αποτελεσματικότητα. Προσωπικά δεν αναμένω κάτι από το κράτος που εκτέλεσε τον συγγραφέα της μελέτης « Η βαριά βιομηχανίας στην Ελλάδα» Δημήτρη Μπάτση. Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η εν λόγω πρόταση δεν θα είχε ικανοποιητικά αποτελέσματα , είναι όμως η μοναδική ολοκληρωμένη πρόταση εκβιομηχάνισης της Ελλάδας που προτάθηκε ποτέ.

    Η άρχουσα τάξη της Ελλάδας, από την επανάσταση του 1821 και μετά δεν θέλει κανένα είδους ανάπτυξη. Ελέγχει και κατευθύνει το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να αναπαράγεται το νεοελληνικό κράτος (Εξάρτηση και Αναπαραγωγή. Ο κοινωνικός ρόλος των εκπαιδευτικών μηχανισμών στην Ελλάδα, Τσουκαλάς Κ.,2006). Το κράτος αυτό στηρίζεται στις πελατειακές σχέσεις και την προθυμία για οποιαδήποτε ηθική έκπτωση ως προϋπόθεση για την ανάδειξη σε κάποιο αξίωμα.
    Για την χειραγώγηση του κόσμου τι πιο εύκολο από την θρησκεία , το ποδόσφαιρο… Τυχαία δεν ήταν η επιλογή του Ολυμπιακού από το ΠΑΣΟΚ ως άρμα άλωση της κοινωνίας.

  21. Ο/Η Πρωταθλητής Koreas λέει:

    Steven

    Ο λυσσανδρου πληρώνεται ως δικηγόρος ή ως γενικός διευθυντής (αντιπρόεδρος);

    Ο κύριος 2 σε 1, είναι και οικονομικος. Ο vidal sassoon της αεκ.

    Τι εστι γιάννης Παπαδόπουλος; (IL daraverio) νταραβεριτζης;

    Ο χοντρός πόσα κακουργηματα λες να φτάσει σύνολο;

  22. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς Πρωταθλητής koreas : Νομίζω δικηγόρος είναι, κι όχι οικονομικός. Τον μισθό τον αγνοώ, αλλά τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμείδια; Άλλος προσλήφθηκε, πολύ πρόσφατα μάλιστα, για επικεφαλής του οικονομικού. Μεταγραφή από άλλη εταιρεία του, που έχει μπλεξίματα και ο ίδιος. Για κακουργήματα δεν ξέρω, αλλά αυτά είναι απλά κατηγορίες. Αν οι εκλογές κερδιθούν αλλιώς, όλα θα πάνε στο καλάθι. Το νταραβεριτζή που λες, δεν τον ξέρω. Μπορεί να είναι και manager παικτών.