ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Το κείμενο που αναδημοσιεύω ήταν το πρώτο από μια τριλογία. Δημοσιεύθηκε στις 3/2/2007 κι είχε γεμίσει μαζί με τα επόμενα δύο, αρκετές ημέρες την στήλη επιστολές αναγνωστών. Δεν έχουν αλλάξει και πολλά από τότε, χώρια που το βρήκα και χρήσιμο στην ανάλυση που θα ακολουθήσει για τον περίφημο πρωταθληματικό προπονητή.

************************************************************************************************************

   ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΘΕΙ ΤΗ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ

 

                                                      Μπανανόμηλο το πανεπιστήμιο

ΕΚΑΝΕ Ο ΛΑΟΣ ΜΕ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ, ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ

ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ

Το ότι θα ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα δεν το συζητάμε. Ξέφυγε το θέμα από τα ελληνικά σύνορα. Και σαν  υπόδειξη της  ευρωπαϊκής  ένωσης αλλά και σαν επιταγή των καιρών. Δηλαδή  της ανάγκης των πολιτών. Ως πότε παλληκάρια  θα ζούμε στα στενά του δημοσίου;  Και καλά για τις κομματικές βάσεις  άντε να το ανεχθούμε. Θα το υφιστάμεθα όμως και για την παιδεία των παιδιών μας; Θα θυσιάσουμε το μέλλον μας πάλι, μόνο και μόνο για κάποια πολιτικά ρουσφέτια;

Έχω τελειώσει δημόσιο πανεπιστήμιο και ξέρω πόσο καλά δουλεύει. Η μάλλον πόσο τέλεια και αριστοτεχνικά ΔΕΝ δουλεύει. Υπάρχει, δήθεν σαν μηχανισμός εκπαίδευσης. Όπως οι νόμοι στην Ελλάδα που δεν τηρούνται. Στην ουσία υφίσταται σαν προωθητικός κομματικός μηχανισμός και αντλία οικονομικής αφαίμαξης του λαού. Η εκπαίδευση εξαντλείται σε δοτά, μιλημένα θέματα εξετάσεων και σε λυσάρια των θεμάτων  που πωλούνται μέσα στις σχολές και που προσφέρουν άφθονο μαύρο χρήμα στους συγγραφείς τους και αναπαραγωγούς τους σαν φωτοτυπία. Η δε πολιτική σκέψη και η αντίστοιχη κρίση ενδοπανεπιστημιακά αναλώνεται σε στημένες συνελεύσεις και καπελωμένες εκλογές από τα κόμματα.

Το ντεκόρ του σκηνικού είναι τα ανύπαρκτα εργαστήρια και κυρίως η ανύπαρκτη έρευνα. Το αποτέλεσμα είναι η παραγωγή ενός πτυχίου που ούτε σουβλάκι δεν μπορεί να τυλίξει σαν γνώση  και ένας υποχρεωτικός κυοφορηθείς συνδικαλισμός. Αν δεν τον δεχτείς , είσαι απλά χουντικός . Αν τον δεχτείς είσαι έρμαιο του συστήματος και των ορέξεων του. Δηλαδή των φορέων του που είναι οι χρόνιοι και επαγγελματίες φοιτητές και οι αντίστοιχοι διορισμένοι καθηγητές. Αυτοί όμως θα σωθούν λόγω της βλακώδους φοβίας του λαού που ακόμα εξαρτάται από κόμματα. Εσύ τι θα κάνεις; Ακόμα το πρόβατο;

Η μάχη στα δημόσια πανεπιστήμια γίνεται για μια θεσούλα. Γι’ αυτήν την θεσούλα έχουμε ένα συνεχές , απανωτό και αλυσιδωτό αίσχος στην ανώτατη παιδεία μας. Ποιοι αγωνίζονται για τη θεσούλα; Πάντα οι θλιβερές μειοψηφίες. Οι οργανωμένες στρατιές των τεμπέληδων και των μη ικανών. Που δεν προτάσσουν ποτέ την γνώση σαν όπλο. Που δεν διατυπώνουν ποτέ μιά πρόταση για την έξοδο της χώρας από το αδιέξοδο μέσω της εκμετάλλευσης της γνώσης. Προτάσσουν άλλα: Δήθεν προοδευτικότητα , δήθεν κριτική σκέψη,  δήθεν ελευθερία και δήθεν δημοκρατικότητα. Και τα προτάσσουν αυτά διότι ξέρουν καλά ή τους μάθανε οι μεθοδικές κομματικές φράξιες  που εκεί ανήκουν , τους απλούς  μηχανισμούς της  συνειδητής  χειραγώγησης του λαού: Φοβία, επιστροφή στα παλιά και ανεργία. Πείνα, δικτατορία και κυνήγι.

Και κάθεται ο λαός και τους κοιτάει και τους ακούει. Αντί να τους πάρει με τις πέτρες. Λες και το κυνήγι που πάντα θα υφίσταται ο ικανός από τον ανίκανο, ή ο δουλευταράς από τον τεμπέλη , έχει χρώμα και ταμπέλα. Αναπαραγωγή εξουσίας γίνεται συνεχώς και όποιος  δεν το αντιλαμβάνεται είναι εκ του πονηρού προερχόμενος και πορευόμενος.

Οι μειοψηφίες αυτές πολεμάνε με νύχια και με δόντια.  Ποιοι όμως αποτελούν τις μειοψηφίες αυτές;

– Οι καθηγητές που δεν έχουν τα προσόντα να είναι καθηγητές. Αυτοί εκλέγονται από τους φοιτητές με μόνο όπλο την κομματική ταυτότητα.

-Οι καθηγητές εκείνοι που ενώ καρπούνται τα τεράστια κονδύλια των δημόσιων επενδύσεων  και των ευρωπαικών πλαισίων στήριξης για ερευνητικούς σκοπούς  στην ουσία δεν παράγουν τίποτα.

– Και τέλος οι  << αιώνιοι >> φοιτητές που πρέπει να κρατήσουν το επίπεδο το γνωστικό χαμηλά για να την βγάλουν αύριο σαν διαφωτιστές κομμάτων, συνδικαλιστές, βουλευτές και μη ελεγχόμενοι γνήσιοι φοροφυγάδες. Αυτοί που κλέψαν τότε και άρα θα εξακολουθήσουν να κλέβουν. Γιατί απλά ποτέ δεν  έμαθαν να παράγουν.

Ο λαός δεν είναι βέβαια άμοιρος ευθυνών. Είχε απαιτήσει δωρεάν παιδεία και την κατέκτησε. Δεν μπόρεσε να την διαχειρισθεί όμως. Και είναι λογικό. Γιατί όλοι οι λαοί είναι πλεονέκτες  και ουσιαστικά αχάριστοι. Προς τον ίδιο τον εαυτό τους κυρίως. Που πιστεύουν  ότι η επιστήμη – και όχι μόνον-  θα γίνει λαική και πουτάνα στο πεζοδρόμιο.  Και έκανε άλλη μια διεκδίκηση. Στα πανεπιστήμια να μπαίνουν πιο πολλοί και πιο πολλοί. Να αυξηθούν οι θέσεις και οι μεταγραφές και τα ανώτατα ιδρύματα.  Ασχετα γνώσης , προσπάθειας, εργατικότητας και αντίστοιχης απορροφητικότητας και ανάγκης αγοράς. Το πέτυχε κι αυτό ο λαός.

Τι πρακτικά πέτυχε;  Να κάνει το πανεπιστήμιο όχι απλά δημόσιο αλλά λαικότατο.  Μπανανόμηλο.  Με συνδικαλιστές, με εργατοπατέρες και με κομματικούς τεπέληδες. Με πτώση του επιπέδου τόσο σε μορφωτική , όσο και σε πολιτειακή σκέψη και συνεργασία και αρμονία. Ο ίδιος ο λαός δεν δέχτηκε και δεν θέλησε  να υπάρχει μια πνευματική ελίτ.  Κακιά λέξη η ελίτ για τον ελληνικό λαό.  Γι ‘αυτό και η   προκύρηξη   του επαναστατικού αγώνα  την αναφέρει τόσες φορές.  ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ Ο ΛΑΟΣ.

Μια θέση γεμάτη ροχάλες…

Ο λαός πέτυχε και μετέπειτα άνεργους επιστήμονες και αναξιόπιστους επαγγελματίες. Πέτυχε  δηλαδή έλλειψη ανταγωνιστικότητας  για τη χώρα  και καταστροφή  της μοναδικής ελπίδας σωτηρίας του μέσω της ανώτατης παιδείας.  Από τη μια ο λαός θέλει να μορφώσει και από την άλλη φοβάται τους μορφωμένους. Γιατί δεν είναι λαικοί και ούτε θα απορρροφηθούν. Εγώ όμως , λέω απλά, ότι ο λαός φοβάται να αναβαθμισθεί. Κρίμα για απογόνους αρχαίων  Ελλήνων έστω και σαν τόπο κατοικίας.

Και τώρα προσφεύγει στον υπουργό παιδείας για να του λύσει το πρόβλημα. Μόνος του ο λαός δίνει την ελευθερία του σε ελεγκτικό μηχανισμό, προιόν του, άρα και φάβλο.  Δεν είναι τρελός ο λαός.  Όχι. Απλά άσχετος είναι. Και πολύ φοβισμένος.

Νομίζω ότι τα κομματικά  και όχι δημόσια πανεπιστήμια δούλεψαν πολύ και πέτυχαν στην κατεύθυνση αυτή.  Αν λοιπόν τα δημόσια δεν πρέπει να κλείσουν για να βολεύονται οι τεμπέληδες, γιατί να μην ιδρυθούν και ιδιωτικά;  Κανείς δεν θα απολυθεί. Απλώς θα ξεμπροστιαστούν οι μειοψηφίες που χειραγωγούν τη δημόσια παιδεία και επειδή το ξέρουν , γι’ αυτό και αγωνίζονται. Για να μην αποκαλυφθούν. Και τη θέση μεν θα τη κρατήσουν, αλλά  θάναι μια θέση γεμάτη ροχάλες

 

ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ

ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΟΙ

Connect

Κατηγορία άρθρου Άρθρο. Βάλτε Bookmark το μόνιμο σύνδεσμο.

14 Responses to ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1. Ο/Η Akis λέει:

    Θυμάμαι όταν είχα πρωτοεισαχθεί στο Πάντειο. Πρώτη μέρα, φτάνω και μου λένε πηγαίνετε για κάποιο χαρτί στο νέο γυάλινο κτίριο. Με το που μπαίνω μέσα, αφίσες, σκουπιδαριό, χυμένοι καφέδες, γκράφιτι, σε ένα κτίριο που μόλις είχε φτιαχτεί και ήταν πολύ όμορφο. Καπάκι, με το που βγαίνω, στασίδια ΠΑΣΠ, ΔΑΠ, Πανσπουδαστική και περάστε κόσμε να γραφτείτε να πηγαίνετε εκδρομές στη Μύκονο, να έχετε κονέ με καθηγητές και να παλέψετε για το δίκιο του λαού…19χρονοι με μυαλά 60χρονων που παίζουν πρέφα στο καφενείο. Οι καλοί είτε έφυγαν, είτε απλά πήραν πτυχίο και μετά πήγαν εκτός δημοσίου πανεπιστημίου για μεταπτυχιακό. Οι άλλοι το έριξαν στη ρητορεία και κάποιοι προχώρησαν, έγιναν μέχρι και υπουργοί….Νομίζω ότι σήμερα το σκηνικό είναι ακόμα χειρότερο, με ναρκωτικά, παρεμπόριο και τραμπουκισμούς να είναι στην ημερήσια διάταξη. Ευτυχώς, υπάρχει ακόμα το άσυλο….

  2. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Απο paok.στιβεν καλημερα.μπορεις να εξηγησεις ρε αδερφε τι ζουμε;αποτη μια ο ενας ανεχεται το τσομπανη σαψαλη υπουργο.απο την αλλη ο αλλος δεχεται την λαθος μεταφραση στο βωμο της αντιπολιτευσης και γελοιοποιειται.εχεις ξαναδει τετοιο χαμηλο επιπεδο πολιτικης και πολιτικων;ασχετο τον γαμησε η ουεφα τον δικο σας.και προστιμο και δυο κεκλεισμενων και οχι αποκλεισμος απο ευρωπη

  3. Ο/Η ΠΑΙΞΤΕ ΜΠΑΛΑ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕ λέει:

    Καλησπέρα
    Μια μεγάλη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη από ebook τα οποία μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν στον υπολογιστή σας (υπάρχει περιορισμός όσον αφορά τον αριθμό βιβλίων που μπορείτε να κατεβάσετε σε καθημερινή βάση).

    https://b-ok.xyz/

    Ειδικότερα βιβλία που αφορούν το ποδόσφαιρο:
    https://b-ok.xyz/book/2880694/cc09f8 –> How to Watch Soccer
    https://b-ok.xyz/book/2352169/a539d3 –> Soccernomics: Why England Loses…
    https://b-ok.xyz/book/2638312/189ab6 –> One Goal: The Mindset of Winning
    Soccer Teams
    https://b-ok.xyz/book/3330086/bc1166 –> Money and Soccer: A Soccernomics
    Guide…
    https://b-ok.xyz/book/2365461/6f557c –> Premier Soccer
    https://b-ok.xyz/book/3506571/abeff6 –> Masters of Modern Soccer
    https://b-ok.xyz/book/2543621/bcfc8e –> Soccer IQ: Things That Smart Players
    Do, Vol. 1
    https://b-ok.xyz/book/3254922/5d93d8 –> Soccer IQ: Things That Smart Players
    Do. Volume 2
    https://b-ok.xyz/book/2171630/c2a95e –> Soccer : Strategies for Sustained
    Coaching Success
    https://b-ok.xyz/book/2872855/3993d0 –> Soccer: The 6-Week Plan: The Guide
    to Building a Successful Team
    https://b-ok.xyz/book/3420037/0a00bf –> Creative Soccer Training 350 Smart
    and Practical Games and Drills to
    Form Intelligent Players

  4. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς paok : Οι πολιτικοί όπως ξέρεις είναι καθρέφτης μας. Τώρα για την ουέφα, εγώ κάθομαι και γελάω που φάγαμε αναστολή στην αναστολή. Αλλά το πανό τότε, τα έλεγε όλα. Και φυσικά ας είναι καλά ένα πουλάκι που λέγεται Αλέξης.

  5. Ο/Η Koreas λέει:

    Καλημέρα!

    Η κατάσταση της ελληνικής εκπαίδευσης είναι όντως “περίεργη”, όπως και κάθετι δημόσιο. Ο φτηνός συνδικαλισμός γιγαντώθηκε στη μεταπολίτευση, με αποτέλεσμα τα περισσότερα “δημόσια αγαθά” να βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών με ιδιαίτερο υψηλό κόστος απόκτησης.

    Είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των “μετρίων” και των βλακών να συνασπίζονται. Όπως κι είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των “ικανών” να είναι ιδιαίτερα περήφανοι κι εγωιστές και να μην συνασπίζονται. Συμβαίνει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της οικουμένης, με άμεσο αποτέλεσμα οι μέτριοι και οι βλάκες να είναι τελικά οι έξυπνοι. αυτό συμβαίνει και στα πανεπιστήμια, όπως συμβαίνει και στην πολιτική, όπως συμβαίνει και στις γκόμενες όπως συμβαίνει και…

    Επιπρόσθετα, παρόλο τη γενική εικόνα θα ήθελα να διαφοροποιηθώ ελαφρώς και να πω ότι εμένα το ελληνικό πανεπιστήμιο μου άνοιξε το δρόμο για διεθνή καριέρα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και χωρίς ποτέ να αισθανθώ ότι κάτι μου έλειπε. Εννοείτε ότι βελτίωσα πράγματα , εννοείτε ότι συνέχισα να δουλεύω σκυλίσια, αλλά το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σου έδινε και σου δίνει όλα τα απαραίτητα για να προχωρήσεις την επαγγελματική σου ζωή σου.

    Από τη στιγμή που συνέβει σε εμένα συνέβει και σε πολλούς άλλους.

    Steven έχουμε ξαναπεί ότι είμαστε οι επιλογές μας, από τη στιγμή που ερχόμαστε μέχρι τη στιγμή που φεύγουμε. Όλα αυτά που γράφεις είναι όντως η εικόνα του ελληνικού πανεπιστημιού, είναι όμως σίγουρο για εμένα ότι σου δίνει όλα εκείνα που χρειάζεσαι για να προχωρήσεις αρκεί να είσαι εκεί, να παλεύεις, να διεκδικείς, να θέλεις να προοδεύσεις, άσε που λειτουργεί και σαν άλλοθι για να φορτώσουμε τις αποτυχίες μας στους άλλους.

    Πόσοι λόγω της οικονομικής κρίσης δε φόρτωσαν τις ευθύνες, τις αστοχίες , τις λάθος επιλογές, τη στραβωμάρα τους στην οικονομική κρίση;

    PS. πολλοί γιουγκοι μαζεύονται, λες να έχουμε και γιουγκο προπονητή; δεν ανεφέρομαι στο συμπαθή διοπτροφόρο, αλλά στον ίβιτς.

  6. Ο/Η Koreas λέει:

    @ΠΑΙΞΤΕ ΜΠΑΛΑ ΡΕΕΕΕ…

    Ευχαριστούμε πολύ για τα link………μήπως μπορείς να προτείνεις κάποιο από τα βιβλία;

  7. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς Koreas : Κι εγώ το ΕΜΠ έχω τελειώσει και αναγνωρίζω όσα λες. Αυτό μου άνοιξε τον δρόμο για υποτροφία στο Columbia. Όμως δεν σημαίνει οτι όλοι πρέπει να φτύνουν αίμα για να τελειώσουν μια εκπαιδευτική βαθμίδα. Ούτε να πληρώνουμε τριτοκοσμικά ιδρύματα. Επειδή κάποιοι τα κατάφεραν, δεν σημαίνει οτι αυτός πρέπει να είναι ο κανόνας.

  8. Ο/Η Koreas λέει:

    @steven
    Μα δε διαφωνώ πουθενά σε αυτά που λες για τα πανεπιστήμια. Το ξέρω ότι έχουμε τελειώσει την ίδια σχολή με πάνω κάτω μια δεκαετία διαφορά. Φτυσαμε αίμα; να το δούμε κι αυτό.
    Για παράδειγμα ο πατέρας σου όπως και παππούς μου τελείωσαν την ιατρική. Ο παππούλης μου προερχόμενος από χωριό της ορεινής ναυπακτιας στα σύνορα με την Ευρυτανία. Να συγκρίνουμε καταστάσεις, να δούμε ποιοι εφτυσαν αίμα;

  9. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς Koreas : Το ίδιο κι ο δικός μου, και μάλιστα στρατιωτική. Όταν λέμε αίμα, δεν εννοούμε την φτώχεια ή το να ψάχνεις να βρεις πτώμα στα νοσοκομεία για να κάνεις ανατομία. Εννοώ αίμα για νορμάλ φοιτητικές σπουδές. Και φυσικά δεν συγκρίνω εποχές. Θα συγκρίνω δηλαδή το επίπεδο του Columbia με το ΕΜΠ; Ή θα συγκρίνω την ξενοδοχειακή υποστήριξη ενός δημόσιου με ένα ιδιωτικό νοσοκομείο; Αν δηλαδή ένα φαγητό είναι τέλεια μαγειρεμένο αλλά στο έχουν βάλει να το φας στο πεζοδρόμιο, θα το φας;

  10. Ο/Η DNAEK λέει:

    Στήβεν μη μου πείς ότι το πουλάκι είναι κάποιος άλλος εκτός του Δέδε γιατί θα πέσω από τα σύννεφα.

  11. Ο/Η ...Το φως του φεγγαριού... λέει:

    Προς DNAEK : Άλλο πουλάκι δεν ξέρω.

  12. Ο/Η spyros kilkis λέει:

    Αν δεν ήταν η Αρκάδη με την διαπροσωπική φιλική σχέση με τον Θεοδωρίδη τον γυιό του κυρ Σάββα ο Λυσάνδρου και η ΑΕΚ θα ψαχνόταν.έπαιξε ρόλο και ο Αλέξης ο Δέδες. Τα υπόλοιπα του Λυμπερόπουλου είναι κουραφέξαλα.

  13. Ο/Η ΠΑΙΞΤΕ ΜΠΑΛΑ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕ λέει:

    Καλημέρα
    Παρακαλώ δεν κάνει τίποτα. Εγώ θα ξεκινήσω από το πρώτο How to Watch Soccer του Ruud Gullit δεν ξέρω αν τον πρόλαβες σαν ποδοσφαιριστή στην μεγάλη Μίλαν του Σάκι τέλη δεκαετίας του ’80.

  14. Ο/Η Koreas λέει:

    @ΠΑΙΞΤΕ ΜΠΆΛΑ ΡΕ…..

    Φυσικα και τον πρόλαβα. Βέβαια μη νομίζεις ότι παρακολουθούσα τότε πολύ ποδόσφαιρο. Το ruud λόγω του ότι έχω ζήσει 2 χρόνια στο Rotterdam του έχω και μια μικρή αδυναμία ως παιδί της feyenoord . Παντως αν κάποιο από τα βιβλία είναι ενδιαφέρον δώσε ένα σήμα κάποια στιγμή.